Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Traction drive with PMSM: Frequency characteristics measurement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F11%3A43896404" target="_blank" >RIV/49777513:23220/11:43896404 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Traction drive with PMSM: Frequency characteristics measurement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a new method for measurement of frequency characteristics of ac traction drives. It helps to find dangerous resonant frequencies of the traction drive supplied from dc electrification system and it allows finding danger oscillationsof the dc-link LC filter. Presented method has been verified a drive with a surface mounted PMSM controlled by DTC. The results prove the drive under constant taken power amplifies LC filter oscillations. We have proposed an improvement of the drive control in order to protect the drive against this phenomenon. The behaviour of improved DTC control has been analyzed by experiments made on the laboratory model of the traction drive of rated power of 10 kW.

  • Název v anglickém jazyce

    Traction drive with PMSM: Frequency characteristics measurement

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a new method for measurement of frequency characteristics of ac traction drives. It helps to find dangerous resonant frequencies of the traction drive supplied from dc electrification system and it allows finding danger oscillationsof the dc-link LC filter. Presented method has been verified a drive with a surface mounted PMSM controlled by DTC. The results prove the drive under constant taken power amplifies LC filter oscillations. We have proposed an improvement of the drive control in order to protect the drive against this phenomenon. The behaviour of improved DTC control has been analyzed by experiments made on the laboratory model of the traction drive of rated power of 10 kW.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů