A New Method for AC Traction Drive Frequency Characteristic Measurement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F11%3A43898657" target="_blank" >RIV/49777513:23220/11:43898657 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A New Method for AC Traction Drive Frequency Characteristic Measurement
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the description of a new method for ac traction drives frequency characteristic measurement. The proposed method helps to find dangerous resonant frequencies of the traction drive (especially of the input LC filter on dc electrification system) and to propose corrections mitigating those oscillations. The proposed method has been verified by simulations and experiment on two different types of ac drives: (i) at an induction machine drive with open loop scalar control and (ii) at asurface mounted permanent magnet synchronous motor drive controlled by a DTC algorithm. The results show that DTC controlled drive in constant taken power mode amplifies capacitor voltage oscillations, therefore; a solution has been proposed to protect the drive against those oscillations. This voltage oscillation mitigation proposal has been experimentally verified on a laboratory model of the PMSM traction drive with rated power of 10.7 kW.
Název v anglickém jazyce
A New Method for AC Traction Drive Frequency Characteristic Measurement
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the description of a new method for ac traction drives frequency characteristic measurement. The proposed method helps to find dangerous resonant frequencies of the traction drive (especially of the input LC filter on dc electrification system) and to propose corrections mitigating those oscillations. The proposed method has been verified by simulations and experiment on two different types of ac drives: (i) at an induction machine drive with open loop scalar control and (ii) at asurface mounted permanent magnet synchronous motor drive controlled by a DTC algorithm. The results show that DTC controlled drive in constant taken power mode amplifies capacitor voltage oscillations, therefore; a solution has been proposed to protect the drive against those oscillations. This voltage oscillation mitigation proposal has been experimentally verified on a laboratory model of the PMSM traction drive with rated power of 10.7 kW.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EPE 2011 - The 14th European Conference on Power Electronics and Applications
ISBN
978-90-75815-15-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
430-437
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Birmingham
Datum konání akce
30. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000308003504068