Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A New Method for AC Traction Drive Frequency Characteristic Measurement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F11%3A43898657" target="_blank" >RIV/49777513:23220/11:43898657 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A New Method for AC Traction Drive Frequency Characteristic Measurement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the description of a new method for ac traction drives frequency characteristic measurement. The proposed method helps to find dangerous resonant frequencies of the traction drive (especially of the input LC filter on dc electrification system) and to propose corrections mitigating those oscillations. The proposed method has been verified by simulations and experiment on two different types of ac drives: (i) at an induction machine drive with open loop scalar control and (ii) at asurface mounted permanent magnet synchronous motor drive controlled by a DTC algorithm. The results show that DTC controlled drive in constant taken power mode amplifies capacitor voltage oscillations, therefore; a solution has been proposed to protect the drive against those oscillations. This voltage oscillation mitigation proposal has been experimentally verified on a laboratory model of the PMSM traction drive with rated power of 10.7 kW.

  • Název v anglickém jazyce

    A New Method for AC Traction Drive Frequency Characteristic Measurement

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the description of a new method for ac traction drives frequency characteristic measurement. The proposed method helps to find dangerous resonant frequencies of the traction drive (especially of the input LC filter on dc electrification system) and to propose corrections mitigating those oscillations. The proposed method has been verified by simulations and experiment on two different types of ac drives: (i) at an induction machine drive with open loop scalar control and (ii) at asurface mounted permanent magnet synchronous motor drive controlled by a DTC algorithm. The results show that DTC controlled drive in constant taken power mode amplifies capacitor voltage oscillations, therefore; a solution has been proposed to protect the drive against those oscillations. This voltage oscillation mitigation proposal has been experimentally verified on a laboratory model of the PMSM traction drive with rated power of 10.7 kW.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EPE 2011 - The 14th European Conference on Power Electronics and Applications

  • ISBN

    978-90-75815-15-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    430-437

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Birmingham

  • Datum konání akce

    30. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000308003504068