Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Použití měničů se středofrekvenčním transformátorem v elektrické trakci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F11%3A43896669" target="_blank" >RIV/49777513:23220/11:43896669 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Použití měničů se středofrekvenčním transformátorem v elektrické trakci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Habilitační práce se zabývá problematikou použití trakčních měničů se středofrekvenčním transformátorem v elektrické trakci pro hlavní trakční měnič a měnič s galvanickým oddělením pro pomocné pohony. Řešeno je použití maticového měniče pro významnou redukci hmotnosti trakční výzbroje trakčního vozidla napájeného ze střídavé troleje. Výhledově tedy bude možno nahradit dnešní klasický trakční pohon, v uspořádání nízkofrekvenční transformátor (pracující na frekvenci 50Hz resp. 16,7 Hz) + trakční měnič, novou topologií v uspořádání "vstupní trolejový" vysokonapěťový měnič + středofrekvenční transformátor + trakční měnič. V této práci je zkoumána možnost použití maticového měniče jako měniče pro vysoké napětí. Aplikace středofrekvenčního transformátoru propomocné pohony představuje topologii měničů s požadavkem na úpravu napěťové hladiny (nižší izolační třída motorů pomocných pohonů) a galvanické oddělení z bezpečnostních důvodů (hlavně pro vozidla lehké trakce v MHD).

  • Název v anglickém jazyce

    Using power converters with medium-frequency transfomers in electric traction

  • Popis výsledku anglicky

    The inaugural dissertation deals with using of the traction converter with medium-frequency transformer in the main traction converter feeding main traction motors and auxiliary drive converter with galvanic insulation. For significant weight reduction of main traction converter fed by AC trolley line the novel converter based on primary matrix converter is proposed. Application of medium-frequency transformer for auxiliary drives presents topology requires voltage level shifter (according to the lowervoltage insulation level of auxiliary motor drives) and safety galvanic insulation (mainly for public transport). Modern auxiliary converters with galvanic insulation for light traction have to perform high efficiency, low weight and compact design solution. There are several ways to realize these requirements - planar transformer, modern semiconductor devices based on the SiC etc.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1164" target="_blank" >GA102/09/1164: Interakce výkonových polovodičových měničů s okolím</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů