Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měření frekvenčních charakteristik trakčního pohonu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F11%3A43897519" target="_blank" >RIV/49777513:23220/11:43897519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Měření frekvenčních charakteristik trakčního pohonu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek popisuje metodu měření frekvenčních charakteristik trakčního pohonu napájeného ze stejnosměrné troleje, podle frekvenčních charakteristik pohonu lze posoudit jeho odolnost vůči buzeným kmitům a schopnost tlumit proudové harmonické odebírané střídačem z meziobvodu. To může být důležitým hlediskem při výběru typu pohonu pro trakční aplikace. Do stejnosměrného meziobvodu je injektována proudová harmonická a měřena odpovídající vybuzená frekvenční složka proudu odebíraného pohonem z troleje. V článku je popsáno zapojení a řízení budícího měniče, způsob měření a dávkové vyhodnocení naměřených dat. Metoda je prezentována na výsledcích pohonu s asynchronním motorem a skalárním řízením, výsledky jsou porovnány se simulací.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of frequency characteristics of traction drive

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is description of problems of harmonics presence in a trolley and the influence on the stability of traction drives. The simulation model was created to research drive resistance to the frequency of injected harmonic oscillations (frequency characteristic of traction drive). The drive with asynchronous motor and scalar control was simulated with real parameters of the drive and then the frequency characteristics were measured. Magnitudes of the excited harmonic component were measured in dependence on the injected harmonic current frequency and the stator frequency of the motor. The results of the measuring are used to prove the functionality of the converter control and connection.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů