Optimal Control and Identification of Model Parameters of Traction Interior Permanent Magnet Synchronous Motor Drive
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F11%3A43925013" target="_blank" >RIV/49777513:23220/11:43925013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2011.6119606" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2011.6119606</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2011.6119606" target="_blank" >10.1109/IECON.2011.6119606</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimal Control and Identification of Model Parameters of Traction Interior Permanent Magnet Synchronous Motor Drive
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with a design of control of gearless wheel mounted drives of trams with interior permanent magnet synchronous motors (IPMSMs). The proposed control is based on a field oriented control linked to a rotor flux and optimally utilizes the reluctance component of torque in order to achieve maximum motor efficiency in entire speed range. For the optimal control, the stator inductances have to be known. Consequently, the three methods of their measurement were tried and compared. The first identifies motor inductances under steady-state conditions with freewheeling rotor. The second one has presented rotor locked rotor method technique which applies voltage pulses and the last one operates also with locked rotor, but a sinusoidal three-phasevoltage source is used. The proposed drive control has been verified by experimental tests carried out on developed laboratory prototype of IPMSM.
Název v anglickém jazyce
Optimal Control and Identification of Model Parameters of Traction Interior Permanent Magnet Synchronous Motor Drive
Popis výsledku anglicky
This paper deals with a design of control of gearless wheel mounted drives of trams with interior permanent magnet synchronous motors (IPMSMs). The proposed control is based on a field oriented control linked to a rotor flux and optimally utilizes the reluctance component of torque in order to achieve maximum motor efficiency in entire speed range. For the optimal control, the stator inductances have to be known. Consequently, the three methods of their measurement were tried and compared. The first identifies motor inductances under steady-state conditions with freewheeling rotor. The second one has presented rotor locked rotor method technique which applies voltage pulses and the last one operates also with locked rotor, but a sinusoidal three-phasevoltage source is used. The proposed drive control has been verified by experimental tests carried out on developed laboratory prototype of IPMSM.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IECON Proceedings (Industrial Electronics Conference)
ISBN
978-1-61284-972-0
ISSN
1553-572X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1960-1965
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Melbourne, Austrálie
Datum konání akce
7. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000299032402026