Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimal Control and Identification of Model Parameters of Traction Interior Permanent Magnet Synchronous Motor Drive

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F11%3A43925013" target="_blank" >RIV/49777513:23220/11:43925013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2011.6119606" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2011.6119606</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2011.6119606" target="_blank" >10.1109/IECON.2011.6119606</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimal Control and Identification of Model Parameters of Traction Interior Permanent Magnet Synchronous Motor Drive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with a design of control of gearless wheel mounted drives of trams with interior permanent magnet synchronous motors (IPMSMs). The proposed control is based on a field oriented control linked to a rotor flux and optimally utilizes the reluctance component of torque in order to achieve maximum motor efficiency in entire speed range. For the optimal control, the stator inductances have to be known. Consequently, the three methods of their measurement were tried and compared. The first identifies motor inductances under steady-state conditions with freewheeling rotor. The second one has presented rotor locked rotor method technique which applies voltage pulses and the last one operates also with locked rotor, but a sinusoidal three-phasevoltage source is used. The proposed drive control has been verified by experimental tests carried out on developed laboratory prototype of IPMSM.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimal Control and Identification of Model Parameters of Traction Interior Permanent Magnet Synchronous Motor Drive

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with a design of control of gearless wheel mounted drives of trams with interior permanent magnet synchronous motors (IPMSMs). The proposed control is based on a field oriented control linked to a rotor flux and optimally utilizes the reluctance component of torque in order to achieve maximum motor efficiency in entire speed range. For the optimal control, the stator inductances have to be known. Consequently, the three methods of their measurement were tried and compared. The first identifies motor inductances under steady-state conditions with freewheeling rotor. The second one has presented rotor locked rotor method technique which applies voltage pulses and the last one operates also with locked rotor, but a sinusoidal three-phasevoltage source is used. The proposed drive control has been verified by experimental tests carried out on developed laboratory prototype of IPMSM.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IECON Proceedings (Industrial Electronics Conference)

  • ISBN

    978-1-61284-972-0

  • ISSN

    1553-572X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1960-1965

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Melbourne, Austrálie

  • Datum konání akce

    7. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000299032402026