Control and Design Considerations for Wheel Mounted Drive of Tram: Interesting Features Offered by IPMSM Technology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F10%3A00503488" target="_blank" >RIV/49777513:23220/10:00503488 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Control and Design Considerations for Wheel Mounted Drive of Tram: Interesting Features Offered by IPMSM Technology
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with a new configuration of gearless wheel mounted drives of trams. It introduces profitable properties of interior permanent magnet synchronous motor (IPMSM) for the drive and designs its new control strategy. The proposed control is based on a field oriented control linked to a rotor flux and optimally utilizes the reluctance component of torque in order to achieve maximum motor efficiency in entire speed range. In accordance with proposed control, optimal parameters of the drive weredetermined. The proposed drive design and its control are verified by simulations of a tram propulsion unit prototype.
Název v anglickém jazyce
Control and Design Considerations for Wheel Mounted Drive of Tram: Interesting Features Offered by IPMSM Technology
Popis výsledku anglicky
This paper deals with a new configuration of gearless wheel mounted drives of trams. It introduces profitable properties of interior permanent magnet synchronous motor (IPMSM) for the drive and designs its new control strategy. The proposed control is based on a field oriented control linked to a rotor flux and optimally utilizes the reluctance component of torque in order to achieve maximum motor efficiency in entire speed range. In accordance with proposed control, optimal parameters of the drive weredetermined. The proposed drive design and its control are verified by simulations of a tram propulsion unit prototype.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2010 14th International Power Electronics and Motion Control Conference
ISBN
978-1-4244-7856-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Ohrid
Datum konání akce
6. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—