DTC Controlled PMSM Traction Drive Input LC filter Stabilization Using Model Predictive Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F12%3A43924986" target="_blank" >RIV/49777513:23220/12:43924986 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DTC Controlled PMSM Traction Drive Input LC filter Stabilization Using Model Predictive Control
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a new method for active damping of an input LC filter in traction drives supplied from dc catenary. Specifically, there is described the configuration of a traction drive with a surface mounted permanent magnet synchronous motor controlled by a direct torque control algorithm which is supplied via trolley-wire LC filter from a dc catenary. Because input LC filters are naturally nearly undamped and dangerous voltage oscillation can appear in the circuit, a new method for dc-link voltage stabilization is proposed. This method uses model predictive control for correction of traction drive operating point (demanded motor torque) which leads to the capacitor voltage stabilization and hence, improvement of the drive stability. The properfunction of the stabilization (damping) effect of the proposed method is evaluated by a special frequency characteristic measurement which we proposed particularly for traction drives connected to a dc catenary. This paper also offers a
Název v anglickém jazyce
DTC Controlled PMSM Traction Drive Input LC filter Stabilization Using Model Predictive Control
Popis výsledku anglicky
This paper describes a new method for active damping of an input LC filter in traction drives supplied from dc catenary. Specifically, there is described the configuration of a traction drive with a surface mounted permanent magnet synchronous motor controlled by a direct torque control algorithm which is supplied via trolley-wire LC filter from a dc catenary. Because input LC filters are naturally nearly undamped and dangerous voltage oscillation can appear in the circuit, a new method for dc-link voltage stabilization is proposed. This method uses model predictive control for correction of traction drive operating point (demanded motor torque) which leads to the capacitor voltage stabilization and hence, improvement of the drive stability. The properfunction of the stabilization (damping) effect of the proposed method is evaluated by a special frequency characteristic measurement which we proposed particularly for traction drives connected to a dc catenary. This paper also offers a
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EPE PEMC 2012 ECCE Europe - 15th International Power Electronics and Motion Conference and Exposition
ISBN
978-1-4673-1972-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
"DS1e.4-1"-"DS1e.4-7"
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Novi Sad, Srbsko
Datum konání akce
4. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000337270600054