Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Použití Kalmanova filtru pro přímé řízení momentu pohonu s PMSM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F13%3A43919606" target="_blank" >RIV/49777513:23220/13:43919606 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Použití Kalmanova filtru pro přímé řízení momentu pohonu s PMSM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této výzkumné zprávy je studium použití rozšířeného Kalmanova filtru (EKF) pro bezsenzorové řízení pohonu synchronního motoru s permanentními magnety (PMSM) řízenými pomocí přímého řízení momentu (DTC). V porovnání s vektorovým řízením, DTC požaduje mnohem menší vzorkovací periodu. Jedním z hlavních problémů EKF je minimalizace výpočetního času. Redukce výpočetního času je dosaženo použitím vektoru stavu s pouze dvěmi proměnnými, rychlost rotoru a jeho poloha. Toto použití Kalmanova filtru je známo jako redukovaný Kalmanův filtr. V této zprávě je dokázáno, že redukovaný model dosahuje stejných vlastností jako plný model EKF a současně snižuje výpočetní náročnost celého algoritmu. Snížení výpočetního času je velmi výhodné pro použití s nízkou vzorkovací periodou DTC. Byli provedeny simulace přímého řízení momentu s redukovaným Kalmanovým filtrem pro vzorkovací periodu 50 us.

  • Název v anglickém jazyce

    Direct Torque Control of PMSM with Kalman filter

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this work is the Extended Kalman filter for the sensorless control of permanent magnet synchronous motor (PMSM) controlled by Direct torque control (DTC). The sampling period of DTC is smaller in comparison with vector control. The main problem of EKF is its computational complexity. The reduction of calculation time is achieved by using the vector state with only two variables, the rotor speed and position. This use of the Kalman filter is known as a reduced Kalman filter. In this report itis shown that the reduced model achieves the same features as the full model EKF while reducing the computational complexity of the algorithm. Reduction of calculation time is very advantageous for use with a low sampling period of DTC. Simulations of direct torque control with reduced Kalman filter for the sampling period of 50 us were performed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP102%2F11%2F0437" target="_blank" >GAP102/11/0437: Regulace a identifikace parametrů střídavých elektrických pohonů v kritických provozních stavech</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů