Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bezsenzorové řízení pohonu v nízkých otáčkách s použitím vysokofrekvenčních injektáží

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F14%3A43923176" target="_blank" >RIV/49777513:23220/14:43923176 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bezsenzorové řízení pohonu v nízkých otáčkách s použitím vysokofrekvenčních injektáží

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této zprávě je uveden nový algoritmus bezsenzorového řízení pro synchronní motor s permanentními magnety řízený přímým řízením momentu (DTC). Algoritmus DTC pracuje na krátké vzorkovací periodě, a proto je nutné, aby estimační algoritmus byl co nejméněčasově náročný. Navíc je injektování vysokofrekvenčního signálu do dané osy mnohem náročnější úkol v porovnání s injektováním v případě standardního vektorového řízení s PWM modulátorem. V této práci je uveden modifikovaný algoritmus DTC, který umožňujeinjektování vysokofrekvenčního signálu do d-složky proudu v rotujícím souřadném systému. Jsou zde vyhodnoceny dva různé demodulační procesy. První je založen na principu fázového závěsu (PLL), druhým způsobem je modifikovaný rozšířený Kalmanův filtr. Ověření správné funkce navržených algoritmů bylo provedeno pomocí simulací a experimentů na laboratorním prototypu PMSM pohonu o jmenovitém výkonu 11 kW.

  • Název v anglickém jazyce

    Sensorless permanent magnet synchronous drive with DTC based on high frequency injections

  • Popis výsledku anglicky

    A new sensorless control algorithm for surface mounted permanent magnet synchronous machines with direct torque control (DTC) is proposed. The DTC usually operates with a short sampling period, therefore estimation algorithms need to be computationally cheap. Moreover, injection of high-frequency (hf) signals into a given axis can be a challenging task in comparison with a standard vector control with a PWM modulator. In this paper, a modification of the DTC algorithm is proposed to enable hf injectionsin a separate d-axis in a rotating coordinate system. Demodulation of this signal and sensorless rotor position estimation based on both phase-locked loop and modified extended Kalman filter are described and evaluated. Verification was performed by both simulations and experiments on a laboratory prototype of a PMSM drive with rated power of 11 kW.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP102%2F11%2F0437" target="_blank" >GAP102/11/0437: Regulace a identifikace parametrů střídavých elektrických pohonů v kritických provozních stavech</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů