Funkční vzorek řídicí jednotky pro bezsenzorové řízení synchronního motoru s permanentními magnety
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F15%3A43926426" target="_blank" >RIV/49777513:23220/15:43926426 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky" target="_blank" >http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkční vzorek řídicí jednotky pro bezsenzorové řízení synchronního motoru s permanentními magnety
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek tvoří laboratorní testovací prototyp trakčního pohonu s PMSM a umožňuje bezsenzorově řídit PMSM jak v oblasti velmi nízkých otáček tak i v případě stojícího rotoru. Implementovaný algoritmus je založen na injektáži napěťového testovacího signálu do vinutí statoru a vyhodnocování výsledných proudových odezev. K účinné selekci jednotlivých složek proudové odezvy na injektovaný napěťový signál slouží synchronní filtr, který umožňuje účinně separovat jednotlivé harmonické magnetické anisotropie rotoru. Tímto lze dosáhnout kvalitní estimace bez rušivých vlivů vyšších harmonických, způsobených např. zubováním statoru. Z proudových komponent signálu je pomocí EKF vyhodnocována poloha rotoru a elektrická rotorová rychlost rotoru. Vyvinuté algoritmy jsou implementovány v DSP procesoru TMS320F28335. Postavený laboratorní prototyp trakčního pohonu s PMSM má jmenovitý výkon 10,7 kW.
Název v anglickém jazyce
Control unit for the sensorless control of PMSM motor
Popis výsledku anglicky
Functional sample of the traction drive with PMSM is designed for extremly low speed sensorless control of the PMSM drive. Implemented algorithm is based on injection of voltage signal into stator winding and evaluation of the current response. Synchronous filter is used for better separation of each particular harmonical frequency of the current response. The resulting rotor position is then not affected by the higher anisotropy caused by stator slotinq etc. For the evaluation of the response current harmonics the EKF is used. Control unit is based on MLC interface with DSP TMS320f28335 where the designed algorithms were implemented. The traction drive prototype has nominal power of 10,7 kW.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
22190-FV013-2015
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Č. smlouvy 2012TE01020038, Smlouva o poskytnutí účelové podpory na řešení programového projektu č. TE01020038 ze dne 16.7. 2012. TA ČR, IČ: 75050365. Kontaktní osoba: Ing. David Vošmik, Ph.D.; Západočeská univerzita v Plzni, Regionální inovační centrum elektrotechniky, Univerzitní 26, 30614 Plzeň (vosmik1@rice.zcu.cz; tel.: 377 634 446)
Ekonomické parametry
Výsledek je využíván příjemcem (ZČU), ekonomické parametry se neuvádějí.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
49777513
Název vlastníka
Západočeská univerzita v Plzni
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—