Algoritmus řízení akumulačního systému tramvaje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F15%3A43926975" target="_blank" >RIV/49777513:23220/15:43926975 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://partnertstvi.fel.zcu.cz/vysledky" target="_blank" >http://partnertstvi.fel.zcu.cz/vysledky</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Algoritmus řízení akumulačního systému tramvaje
Popis výsledku v původním jazyce
Algoritmus řízení je implementován v DSP TMS320F2812 od firmy Texas Instruments v prostředí Code Composer Studio v jazyce C++. Tento algoritmus obsahuje řízení trakčního střídače, DC/DC měniče pro zatěžovací stejnosměrný stroj a DC/DC měniče pro superkondenzátor včetně strategie jeho využití. Nadřazená řídicí jednotka byla vyvinuta v prostředí LabView a slouží pro ovládání a měření fyzikálního modelu. Fyzikální model tramvaje, který je řízen pomocí předkládaného softwaru, umožňuje simulaci jízdních odporů a zvýšení momentu setrvačnosti napodobující hmotnost tramvaje. Tyto funkce fyzikálního modelu zajišťuje stejnosměrný motor napájený z DC/DC měniče. Software obsahuje i vzdálenosti jednotlivých zastávek linky č. 4 v Plzni, a je tak možné napodobit jízdu tramvaje na konkrétní lince.
Název v anglickém jazyce
Control algorithm of energy storage system trams
Popis výsledku anglicky
Control algorithm is implemented in the DSP TMS320F2812 from Texas Instruments in the Environment Code Composer Studio in C ++. This algorithm contains a control traction inverter, DC / DC converters for DC machine and load DC / DC converter for supercapacitor including strategy utilization. Master control unit was developed in LabView, it is used to control and measure the model. Physical model trams, which is controlled by the present software allows the simulation of the driving resistance and increase the moment of inertia simulating the weight of the tram. These functions of the physical model provides a direct current motor fed from a DC / DC converter. The software also includes stops in spacing between the lines no. 4 in Pilsen, and it is thuspossible to imitate tram ride to a specific line.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
22190-SW004-2015
Technické parametry
Principiálně je algoritmus určen pro trakční vozidla dovybavená akumulačním systémem. Algoritmus zajišťuje dodržení nastavených limitů superkondenzátoru, aby bylo dosaženo deklarované životnosti. Č. smlouvy 2012TE01020038, Smlouva o poskytnutí účelové podpory na řešení programového projektu č. TE01020038 ze dne 16.7. 2012. TA ČR, IČ: 75050365. Kontaktní osoba: Ing. Luboš Streit Ph.D.; Západočeská univerzita v Plzni, Regionální inovační centrum elektrotechniky a Katedra elektromechaniky a výkonové elektroniky, Univerzitní 26, 30614 Plzeň (lloyd@rice.zcu.cz@rice.zcu.cz; tel.: 377 634 444).
Ekonomické parametry
Zvýšení účinnosti trakčního pohonu. Výsledek vyvinut, testován a využíván příjemcem (ZČU), další ekonomické parametry se neuvádějí.
IČO vlastníka výsledku
49777513
Název vlastníka
Západočeská univerzita v Plzni