Řídicí software funkčního vzorku akumulačního systému pro vozidla lehké trakce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F15%3A43927719" target="_blank" >RIV/49777513:23220/15:43927719 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/" target="_blank" >http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řídicí software funkčního vzorku akumulačního systému pro vozidla lehké trakce
Popis výsledku v původním jazyce
Tato výzkumná zpráva se zabývá popisem řídicího algoritmu laboratorního funkčního vzorku trakčního vozidla s akumulačním systémem o výkonu 8 kW. Hlavním úkolem algoritmu je řízení DC/DC měniče akumulačního systému se superkondenzátorem dle vybrané energetické strategie. Implementovány jsou tyto strategie řízení: proporcionální, střední hodnota odebíraného výkonu a strategie omezení výkonových špiček. Dalším úkolem algoritmu je řízení ostatních měničů nezbytných pro kompletní funkci funkčního vzorku. Těmito měniči jsou: trakční měnič a DC/DC měnič stejnosměrného stroje. Trakční měnič napájí asynchronní motor pomocí skalárního řízení s čidlem otáček. DC/DC měnič napájí stejnosměrný motor, který je spřažen s asynchronním motorem. Tento stejnosměrný motorproto umožňuje napodobit jízdní odpory trati (zejména sklon) a zvýšenou hmotnost modelovaného vozidla umělým zvýšením momentu setrvačnosti
Název v anglickém jazyce
Control algorithm of energy storage system model of light rail vehicles
Popis výsledku anglicky
This report deals with control algorithm which is implemented in the DSP TMS320F2812 from Texas Instruments in the Environment Code Composer Studio in C ++. This algorithm contains a control traction inverter, DC / DC converters for DC machine and load DC / DC converter for supercapacitor including strategy utilization. Master control unit was developed in LabView, it is used to control and measure the model. Physical model trams, which is controlled by the present software allows the simulation of thedriving resistance and increase the moment of inertia simulating the weight of the tram. These functions of the physical model provides a direct current motor fed from a DC / DC converter. The software also includes stops in spacing between the lines no.4 in Pilsen, and it is thus possible to imitate tram ride to a specific line.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů