Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řídicí software funkčního vzorku akumulačního systému pro vozidla lehké trakce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F15%3A43927719" target="_blank" >RIV/49777513:23220/15:43927719 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/" target="_blank" >http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Řídicí software funkčního vzorku akumulačního systému pro vozidla lehké trakce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato výzkumná zpráva se zabývá popisem řídicího algoritmu laboratorního funkčního vzorku trakčního vozidla s akumulačním systémem o výkonu 8 kW. Hlavním úkolem algoritmu je řízení DC/DC měniče akumulačního systému se superkondenzátorem dle vybrané energetické strategie. Implementovány jsou tyto strategie řízení: proporcionální, střední hodnota odebíraného výkonu a strategie omezení výkonových špiček. Dalším úkolem algoritmu je řízení ostatních měničů nezbytných pro kompletní funkci funkčního vzorku. Těmito měniči jsou: trakční měnič a DC/DC měnič stejnosměrného stroje. Trakční měnič napájí asynchronní motor pomocí skalárního řízení s čidlem otáček. DC/DC měnič napájí stejnosměrný motor, který je spřažen s asynchronním motorem. Tento stejnosměrný motorproto umožňuje napodobit jízdní odpory trati (zejména sklon) a zvýšenou hmotnost modelovaného vozidla umělým zvýšením momentu setrvačnosti

  • Název v anglickém jazyce

    Control algorithm of energy storage system model of light rail vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This report deals with control algorithm which is implemented in the DSP TMS320F2812 from Texas Instruments in the Environment Code Composer Studio in C ++. This algorithm contains a control traction inverter, DC / DC converters for DC machine and load DC / DC converter for supercapacitor including strategy utilization. Master control unit was developed in LabView, it is used to control and measure the model. Physical model trams, which is controlled by the present software allows the simulation of thedriving resistance and increase the moment of inertia simulating the weight of the tram. These functions of the physical model provides a direct current motor fed from a DC / DC converter. The software also includes stops in spacing between the lines no.4 in Pilsen, and it is thus possible to imitate tram ride to a specific line.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů