Implementation of control algorithms for laboratory model of traction drive with high voltage matrix converters and medium frequency transformer
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F16%3A43928802" target="_blank" >RIV/49777513:23220/16:43928802 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/document/7512077/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/document/7512077/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ELEKTRO.2016.7512077" target="_blank" >10.1109/ELEKTRO.2016.7512077</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of control algorithms for laboratory model of traction drive with high voltage matrix converters and medium frequency transformer
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with problematic of realization and implementation of control algorithms for laboratory model of electric drive of traction drive with medium frequency transformer MFT supplied by high voltage matrix converter MC. Output (from secondary winding from MFT) is ectified by active rectifier and it used form voltage source rectifier. Control algorithms for these parts are implemented into digital system with digital signal processor. Practical using of this electric drive is possibility of reducing of mass of traction transformer in locomotives for system 15kV/16.7Hz and 25kV/50Hz etc.
Název v anglickém jazyce
Implementation of control algorithms for laboratory model of traction drive with high voltage matrix converters and medium frequency transformer
Popis výsledku anglicky
This paper deals with problematic of realization and implementation of control algorithms for laboratory model of electric drive of traction drive with medium frequency transformer MFT supplied by high voltage matrix converter MC. Output (from secondary winding from MFT) is ectified by active rectifier and it used form voltage source rectifier. Control algorithms for these parts are implemented into digital system with digital signal processor. Practical using of this electric drive is possibility of reducing of mass of traction transformer in locomotives for system 15kV/16.7Hz and 25kV/50Hz etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th International Conference Elektro 2016 : proceedings
ISBN
978-1-4673-8698-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
260-263
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Štrbské Pleso, Slovensko
Datum konání akce
16. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000386959800053