Traction drive with MFT - novel control strategy based on zero vectors insertion
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F14%3A43923228" target="_blank" >RIV/49777513:23220/14:43923228 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.3182/20140824-6-ZA-1003.02604" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3182/20140824-6-ZA-1003.02604</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3182/20140824-6-ZA-1003.02604" target="_blank" >10.3182/20140824-6-ZA-1003.02604</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Traction drive with MFT - novel control strategy based on zero vectors insertion
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents research motivated by industrial demand for special novel high voltage traction drive topology devoted to minimization of traction transformer weight against classical locomotives operates on both 25kV/50Hz and 15kV/16?Hz trolley voltages. The traction converter topology consists of: two single phase matrix converter + medium frequency transformer (MFT) + single phase voltage-source active rectifier. Measured results of steady state and selected transient states verifying of proper function of control algorithms. The new control strategy of traction converter based on zero vectors insertion has been proposed to smoothing taken trolley current.
Název v anglickém jazyce
Traction drive with MFT - novel control strategy based on zero vectors insertion
Popis výsledku anglicky
This paper presents research motivated by industrial demand for special novel high voltage traction drive topology devoted to minimization of traction transformer weight against classical locomotives operates on both 25kV/50Hz and 15kV/16?Hz trolley voltages. The traction converter topology consists of: two single phase matrix converter + medium frequency transformer (MFT) + single phase voltage-source active rectifier. Measured results of steady state and selected transient states verifying of proper function of control algorithms. The new control strategy of traction converter based on zero vectors insertion has been proposed to smoothing taken trolley current.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0094" target="_blank" >ED2.1.00/03.0094: Regionální inovační centrum elektrotechniky (RICE)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 19th IFAC World Congress, 2014
ISBN
978-3-902823-62-5
ISSN
1474-6670
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
11968-11973
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Cape Town, South Africa
Datum konání akce
24. 8. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—