Traction drive with medium-frequency transformer - control strategy based on NULL vectors
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F14%3A43922316" target="_blank" >RIV/49777513:23220/14:43922316 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ELEKTRO.2014.6848930" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ELEKTRO.2014.6848930</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ELEKTRO.2014.6848930" target="_blank" >10.1109/ELEKTRO.2014.6848930</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Traction drive with medium-frequency transformer - control strategy based on NULL vectors
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents research motivated by industrial demand for special novel high voltage traction drive topology devoted to minimization of traction transformer weight against classical locomotives operates on both 25kV/50Hz and 15kV/16?Hz trolley voltages. This paper deals with testing of whole traction converter prototype in configuration: two single phase matrix converter + medium frequency transformer + single phase voltage-source active rectifier in selected transient states and verifying of proper function of control algorithms. The new control of traction converter based on inserting zero vectors has been proposed to smooth taken trolley current.
Název v anglickém jazyce
Traction drive with medium-frequency transformer - control strategy based on NULL vectors
Popis výsledku anglicky
This paper presents research motivated by industrial demand for special novel high voltage traction drive topology devoted to minimization of traction transformer weight against classical locomotives operates on both 25kV/50Hz and 15kV/16?Hz trolley voltages. This paper deals with testing of whole traction converter prototype in configuration: two single phase matrix converter + medium frequency transformer + single phase voltage-source active rectifier in selected transient states and verifying of proper function of control algorithms. The new control of traction converter based on inserting zero vectors has been proposed to smooth taken trolley current.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0094" target="_blank" >ED2.1.00/03.0094: Regionální inovační centrum elektrotechniky (RICE)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Elektro 2014
ISBN
978-1-4799-3721-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
418-423
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Rajecké Teplice, Slovensko
Datum konání akce
19. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—