Traction drive with medium-frequency transformer : smoothing trolley current by inserting zero vectors
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F13%3A43920329" target="_blank" >RIV/49777513:23220/13:43920329 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?tp=&arnumber=6699940&queryText%3DTraction+drive+with+medium" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?tp=&arnumber=6699940&queryText%3DTraction+drive+with+medium</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2013.6699940" target="_blank" >10.1109/IECON.2013.6699940</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Traction drive with medium-frequency transformer : smoothing trolley current by inserting zero vectors
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents research motivated by industrial demand for special novel high voltage traction drive topology devoted to minimization of traction transformer weight against classical locomotives operates on both 25kV/50Hz and 15kV/16?Hz trolley voltages. This paper deals with testing of whole traction converter prototype in configuration: two single phase matrix converter + medium frequency transformer + single phase voltage-source active rectifier in selected transient states and verifying of proper function of control algorithms. The new control of traction converter based on inserting zero vectors has been proposed to smooth taken trolley current.
Název v anglickém jazyce
Traction drive with medium-frequency transformer : smoothing trolley current by inserting zero vectors
Popis výsledku anglicky
This paper presents research motivated by industrial demand for special novel high voltage traction drive topology devoted to minimization of traction transformer weight against classical locomotives operates on both 25kV/50Hz and 15kV/16?Hz trolley voltages. This paper deals with testing of whole traction converter prototype in configuration: two single phase matrix converter + medium frequency transformer + single phase voltage-source active rectifier in selected transient states and verifying of proper function of control algorithms. The new control of traction converter based on inserting zero vectors has been proposed to smooth taken trolley current.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0094" target="_blank" >ED2.1.00/03.0094: Regionální inovační centrum elektrotechniky (RICE)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of IECON 2013 - 39th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society
ISBN
978-1-4799-0224-8
ISSN
1553-572X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
4973-4978
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Vienna
Datum konání akce
10. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—