Prediktivní řízení pohonu s asynchronním motorem napájeným z kaskádního spojení měničů s omezením maximálního zatížení dle tepelných limitů IGBT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F16%3A43929911" target="_blank" >RIV/49777513:23220/16:43929911 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prediktivní řízení pohonu s asynchronním motorem napájeným z kaskádního spojení měničů s omezením maximálního zatížení dle tepelných limitů IGBT
Popis výsledku v původním jazyce
Tato zpráva se zabývá prediktivním řízením proudu u asynchronního motoru. Účelem algoritmu je řídit rychlost motoru, poskytnout měniči ochranu před přetížení a zajistit jeho vyšší využitelnost. Ztrátový výkon součástek je určen pomocí exponenciálního filtru. Maximální dovolený ztrátový výkon je určen na základě teploty měniče. Výkonové ztráty jsou omezeny ztrátovou funkci a maximální dovolenou amplitudou. Zpráva obsahuje detailní rozbor ztrátové funkce. Funkčnost algoritmu je prokázána simulacemi pro případ, kdy jsou motoru vnuceny otáčky a pro případ, kdy je motor zatížen třením.
Název v anglickém jazyce
Model Predictive Control of Asynchronous Machine Supplied from Dual Inverter with Overload Protection of IGBT
Popis výsledku anglicky
This paper deals with current predictive control of asynchronous machine. The purpose of the algorithm is to control the angular speed of the motor, provide protection of the converter against the overload and ensure higher utilization of the converter. Power losses of the components are estimated by exponential filter. The calculation of the maximum allowed power losses is based on the temperature of the converter. The limitation of the power losses is carry out by the cost function and Power losses and by current amplitude reduction. Report contains detailed analysis of the cost function. Functionality of the algorithm is demonstrated by the simulation of the drive with given angular speed and by the simulation of the drive with a load.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů