Model predictive control of dual induction motor single inverter drive
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F18%3A43953519" target="_blank" >RIV/49777513:23220/18:43953519 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8624802" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8624802</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model predictive control of dual induction motor single inverter drive
Popis výsledku v původním jazyce
Dual induction motor single inverter drives reduce installation space, weight and overall cost. On the other hand, complexity of the control increases significantly, since the condition on each electric machine can vary in a wide range. Today, majority of control algorithms uses cascade structures of linear PI controllers. The consequences of parallel connection of induction motors are addressed by priorilizing of individual motors in the control by a weighting coefficient. The proper choice of the weigbting coefficient, which is generally state-depend ent time varying value, strongly affects the overall drive performance. In this paper, state of the art control techniques for dual motor drives are summarized. Based on the detailed analysis of the theoretical back ground , we formulate a control criteria which solve tbe whole control problem witbout additional cascades in a single loop by finite control set mod el predictive control (FCS-MPC). The extensive simulations are used to analyze and validate the designed control criteria.
Název v anglickém jazyce
Model predictive control of dual induction motor single inverter drive
Popis výsledku anglicky
Dual induction motor single inverter drives reduce installation space, weight and overall cost. On the other hand, complexity of the control increases significantly, since the condition on each electric machine can vary in a wide range. Today, majority of control algorithms uses cascade structures of linear PI controllers. The consequences of parallel connection of induction motors are addressed by priorilizing of individual motors in the control by a weighting coefficient. The proper choice of the weigbting coefficient, which is generally state-depend ent time varying value, strongly affects the overall drive performance. In this paper, state of the art control techniques for dual motor drives are summarized. Based on the detailed analysis of the theoretical back ground , we formulate a control criteria which solve tbe whole control problem witbout additional cascades in a single loop by finite control set mod el predictive control (FCS-MPC). The extensive simulations are used to analyze and validate the designed control criteria.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1607" target="_blank" >LO1607: RICE – Nové technologie a koncepce pro inteligentní průmyslové systémy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2018 18th International Conference on Mechatronics - Mechatronika (ME)
ISBN
978-80-214-5542-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
428-433
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Brno, Czech Republic
Datum konání akce
5. 12. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000465104200068