Optimalizované algoritmy řízení vyvinutých pohonů drážních vozidel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F18%3A43953569" target="_blank" >RIV/49777513:23220/18:43953569 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/" target="_blank" >http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizované algoritmy řízení vyvinutých pohonů drážních vozidel
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci funkčního vzorku bylo vyvinuto několik variant řídicích algoritmů pro trakční pohon se dvěma paralelně spojenými asynchronními motory napájenými z jednoho střídače. Vyvinuté řídicí algoritmy jsou založeny na prediktivním řízení, kde je využito matematického modelu k nalezení optimálního řídicího zásahu. Značná pozornost byla věnována analyse chování pohonu při nevyvážené zátěži. Tyto podmínky jsou pro řídicí algoritmy velmi náročné.
Název v anglickém jazyce
Optimized control algorithms for developed electric drives for traction vehicles
Popis výsledku anglicky
The control of dual induction motor drive with single voltage source inverter is demanding task in general. Especially when the load conditions on each motor can vary due to different reasons. The main focused is therefore to develop control algorithms which provide excellent control performance even during unbalanced load conditions on each motor. A model predictive control has been used for this purpose.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
22190-FV010-2018
Číselná identifikace
Č. smlouvy 2012TE01020038 (číslo technické dokumentace: 22190-FV010-2018)
Technické parametry
Č. smlouvy 2012TE01020038, Smlouva o poskytnutí účelové podpory na řešení programového projektu č. TE01020038 ze dne 16.7. 2012. TA ČR, IČ: 75050365. Kontaktní osoba: Ing. Štěpán Janouš, Ph.D.; Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta elektrotechnická, Regionální inovační centrum elektrotechniky, Univerzitní 26, 30614 Plzeň (sjanous@rice.zcu.cz; tel.: 377 634 478).
Ekonomické parametry
Algoritmy řízení pro trakční pohon s paralelními asynchronními motory napájenými z jednoho střídače byly vyvinuty jako alternativa pro běžně používané řídicí algoritmy. Cílem je optimalizovat chování pohonu především při nerovnoměrném zatížení jednotlivých motorů.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
49777513
Název vlastníka
Západočeská univerzita v Plzni
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/