Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizované algoritmy řízení vyvinutých pohonů drážních vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F18%3A43953569" target="_blank" >RIV/49777513:23220/18:43953569 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/" target="_blank" >http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizované algoritmy řízení vyvinutých pohonů drážních vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci funkčního vzorku bylo vyvinuto několik variant řídicích algoritmů pro trakční pohon se dvěma paralelně spojenými asynchronními motory napájenými z jednoho střídače. Vyvinuté řídicí algoritmy jsou založeny na prediktivním řízení, kde je využito matematického modelu k nalezení optimálního řídicího zásahu. Značná pozornost byla věnována analyse chování pohonu při nevyvážené zátěži. Tyto podmínky jsou pro řídicí algoritmy velmi náročné.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimized control algorithms for developed electric drives for traction vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    The control of dual induction motor drive with single voltage source inverter is demanding task in general. Especially when the load conditions on each motor can vary due to different reasons. The main focused is therefore to develop control algorithms which provide excellent control performance even during unbalanced load conditions on each motor. A model predictive control has been used for this purpose.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    22190-FV010-2018

  • Číselná identifikace

    Č. smlouvy 2012TE01020038 (číslo technické dokumentace: 22190-FV010-2018)

  • Technické parametry

    Č. smlouvy 2012TE01020038, Smlouva o poskytnutí účelové podpory na řešení programového projektu č. TE01020038 ze dne 16.7. 2012. TA ČR, IČ: 75050365. Kontaktní osoba: Ing. Štěpán Janouš, Ph.D.; Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta elektrotechnická, Regionální inovační centrum elektrotechniky, Univerzitní 26, 30614 Plzeň (sjanous@rice.zcu.cz; tel.: 377 634 478).

  • Ekonomické parametry

    Algoritmy řízení pro trakční pohon s paralelními asynchronními motory napájenými z jednoho střídače byly vyvinuty jako alternativa pro běžně používané řídicí algoritmy. Cílem je optimalizovat chování pohonu především při nerovnoměrném zatížení jednotlivých motorů.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    49777513

  • Název vlastníka

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/