Experimentální ověření prostředků pro identifikaci nestandardního chování řidiče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F19%3A43957170" target="_blank" >RIV/49777513:23220/19:43957170 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální ověření prostředků pro identifikaci nestandardního chování řidiče
Popis výsledku v původním jazyce
Tato výzkumná zpráva se ve své prvé části zabývá experimentálním ověřením metod statistické analýzy chování řidiče s využitím informací o poloze volantu a pedálů. Velmi důležitou roli má vybudování simulátoru, který umožní dodržení přesně definovaných podmínek při získávání rozsáhlého souboru dat, což umožní jejich porovnání. Jako testované osoby slouží studenti fakulty. Statistickým zpracováním dat se získávají hodnoty charakterizující "kvalitu" jízdy – jízdu nervózní nebo naopak pohodovou. Ve druhé části je pomocí senzorů sledována poloha hlavy řidiče, která by při určitých pozicích detekovala náhlý spánek, případně ale také náhlou nevolnost, záchvat nebo mdloby. Systém je založen na dvou senzorech, které měří vzdálenost objektu pomocí infračerveného paprsku. Tyto senzory vzdálenosti nijak neobtěžují řidiče. Pro detekci pohybu a komfortu řidiče je systém doplněn dvěma tlakovými senzory, které jsou umístěny na sedadle řidiče a umožňují detekci jeho pohybů. Je popsán elektronický systém, dále příklady měření a nakonec některé možnosti vyhodnocení výsledků.
Název v anglickém jazyce
Experimental verification of means for identification of abnormal
Popis výsledku anglicky
This research report in its first part deals with experimental verification of methods of statistical analysis of driver behavior using information about the position of the steering wheel and pedals. A very important role is to build a simulator, which will allow compliance with precisely defined conditions in obtaining a large data set, which will allow their comparison. Students of the faculty serve as test persons. Statistical processing of data gives values characterizing the "quality" of the ride - nervous or relaxed ride. In the second part, the position of the driver's head is monitored by sensors, which would detect sudden sleep in certain positions, but also sudden nausea, seizure or fainting. The system is based on two sensors that measure the distance of an object using an infrared beam. These proximity sensors do not bother the driver in any way. To detect driver movement and comfort, the system is complemented by two pressure sensors, which are located on the driver's seat and allow movement detection. The electronic system is described as well as examples of measurement and finally some possibilities of results evaluation.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
1
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
ŠKODA AUTO a.s.
Verze
—