Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimentální ověření prostředků pro identifikaci nestandardního chování řidiče

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F19%3A43957170" target="_blank" >RIV/49777513:23220/19:43957170 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Experimentální ověření prostředků pro identifikaci nestandardního chování řidiče

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato výzkumná zpráva se ve své prvé části zabývá experimentálním ověřením metod statistické analýzy chování řidiče s využitím informací o poloze volantu a pedálů. Velmi důležitou roli má vybudování simulátoru, který umožní dodržení přesně definovaných podmínek při získávání rozsáhlého souboru dat, což umožní jejich porovnání. Jako testované osoby slouží studenti fakulty. Statistickým zpracováním dat se získávají hodnoty charakterizující &quot;kvalitu&quot; jízdy – jízdu nervózní nebo naopak pohodovou. Ve druhé části je pomocí senzorů sledována poloha hlavy řidiče, která by při určitých pozicích detekovala náhlý spánek, případně ale také náhlou nevolnost, záchvat nebo mdloby. Systém je založen na dvou senzorech, které měří vzdálenost objektu pomocí infračerveného paprsku. Tyto senzory vzdálenosti nijak neobtěžují řidiče. Pro detekci pohybu a komfortu řidiče je systém doplněn dvěma tlakovými senzory, které jsou umístěny na sedadle řidiče a umožňují detekci jeho pohybů. Je popsán elektronický systém, dále příklady měření a nakonec některé možnosti vyhodnocení výsledků.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental verification of means for identification of abnormal

  • Popis výsledku anglicky

    This research report in its first part deals with experimental verification of methods of statistical analysis of driver behavior using information about the position of the steering wheel and pedals. A very important role is to build a simulator, which will allow compliance with precisely defined conditions in obtaining a large data set, which will allow their comparison. Students of the faculty serve as test persons. Statistical processing of data gives values characterizing the &quot;quality&quot; of the ride - nervous or relaxed ride. In the second part, the position of the driver&apos;s head is monitored by sensors, which would detect sudden sleep in certain positions, but also sudden nausea, seizure or fainting. The system is based on two sensors that measure the distance of an object using an infrared beam. These proximity sensors do not bother the driver in any way. To detect driver movement and comfort, the system is complemented by two pressure sensors, which are located on the driver&apos;s seat and allow movement detection. The electronic system is described as well as examples of measurement and finally some possibilities of results evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    1

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    ŠKODA AUTO a.s.

  • Verze