Vývoj prostředků pro sledování stavu řidiče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F22%3A43966995" target="_blank" >RIV/49777513:23220/22:43966995 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj prostředků pro sledování stavu řidiče
Popis výsledku v původním jazyce
Práce navazuje na minulé etapy výzkumu. Je rozdělena do tří samostatných oddílů, zabývajících se různými prostředky ke sledování stavu řidiče. Prvá část využívá metody statistické analýzy chování řidiče s využitím informací o poloze volantu a rychlosti vozidla. Ve druhé části je popsán systém s několika různými senzory pro detekci nestandardního chování řidiče - sleduje se poloha hlavy řidiče a pozice řidiče na sedadle. Celý systém je ještě doplněn akceleračním senzorem. Ve třetí části jsou popsány metody pracující s detekcí pozice očí a hlavy. Ty jsou využitelné k určení řidičovi únavy, nepozornosti nebo bezprostředních zdravotních obtíží, které by mohly zapříčinit nehodu. Hlavním cílem je realizace systému na platformě NVIDIA Jetson.
Název v anglickém jazyce
Development of means for the driver's condition monitoring
Popis výsledku anglicky
This work continues the previous research. It is divided into three separate sections dealing with different means of monitoring the driver's condition. The first part uses methods of statistical analysis of the driver's behavior using information about the position of the steering wheel and the speed of the vehicle. The second part describes a system with several different sensors for detecting non-standard driver's behavior - it monitors the position of the driver's head and position of the driver on the seat. The whole system is also supplemented with an acceleration sensor. In the third part, current approaches to monitoring the driver's condition using visual information from the camera are outlined. Methods using the eye and head detection are briefly described. These can be used to determine the driver's fatigue, inattention or immediate health problems that might cause an accident. The main goal is to implement a system on the NVIDIA Jetson platform, which would effectively detect risky situations based on image data.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
1
Místo vydání
neuveden
Název nakladatele resp. objednatele
ŠKODA AUTO a.s.
Verze
—