Modeling and optimal control of multi-winding permanent magnet synchronous motor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F20%3A43959702" target="_blank" >RIV/49777513:23220/20:43959702 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9255163" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9255163</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON43393.2020.9255163" target="_blank" >10.1109/IECON43393.2020.9255163</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling and optimal control of multi-winding permanent magnet synchronous motor
Popis výsledku v původním jazyce
The main contribution of this paper is design of optimal field oriented (vector) control of a multi-winding permanent magnet synchronous motor. Three variants of vector control structures for the multi-winding synchronous motor are presented in the paper. Each of the presented vector controls uses mutual inductance between particular windings differently. Determining the effect of mutual inductance on vector control is necessary for proper control design of the multi-winding synchronous motor. Furthermore, influence of leakage inductance of the stator winding of this motor is also analyzed. The optimal control is recommended based on the simulation result.
Název v anglickém jazyce
Modeling and optimal control of multi-winding permanent magnet synchronous motor
Popis výsledku anglicky
The main contribution of this paper is design of optimal field oriented (vector) control of a multi-winding permanent magnet synchronous motor. Three variants of vector control structures for the multi-winding synchronous motor are presented in the paper. Each of the presented vector controls uses mutual inductance between particular windings differently. Determining the effect of mutual inductance on vector control is necessary for proper control design of the multi-winding synchronous motor. Furthermore, influence of leakage inductance of the stator winding of this motor is also analyzed. The optimal control is recommended based on the simulation result.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF18_069%2F0009855" target="_blank" >EF18_069/0009855: Elektrotechnické technologie s vysokým podílem vestavěné inteligence</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings : IECON 2020 : 46th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society
ISBN
978-1-72815-414-5
ISSN
—
e-ISSN
2577-1647
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
4857-4862
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
online, Singapore
Datum konání akce
19. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—