Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational methods for Industry 4.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F22%3A43966052" target="_blank" >RIV/49777513:23220/22:43966052 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9905099" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9905099</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/Diagnostika55131.2022.9905099" target="_blank" >10.1109/Diagnostika55131.2022.9905099</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational methods for Industry 4.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Industry worldwide is facing new challenges, particularly the implementation of new technologies, climate change and currently the pandemic of the disease caused by the new coronavirus COVID-19. For the industry to be competitive, it must make technological changes. These changes are based on the concept of Industry 4.0. The changes brought about by implementing the Industry 4.0 concept and the related digitization of the economy have implications for the functioning of markets, industries, and other sectors. Significant impacts can be expected on the labor market when the demand for specific professions changes and new competencies will be required for employees. The fundamental question is how specifically these requirements can be implemented in current education conditions, specifically in the university environment. As part of practical training, it is unrealistic to demonstrate new ways of operation management on an extensive product line. It is very effective to use various forms of small-scale models. These models behave practically the same as in actual operation, and students can try out different production states, problem-solving and subsequent optimization. This article describes how we solve this problem in our university.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational methods for Industry 4.0

  • Popis výsledku anglicky

    Industry worldwide is facing new challenges, particularly the implementation of new technologies, climate change and currently the pandemic of the disease caused by the new coronavirus COVID-19. For the industry to be competitive, it must make technological changes. These changes are based on the concept of Industry 4.0. The changes brought about by implementing the Industry 4.0 concept and the related digitization of the economy have implications for the functioning of markets, industries, and other sectors. Significant impacts can be expected on the labor market when the demand for specific professions changes and new competencies will be required for employees. The fundamental question is how specifically these requirements can be implemented in current education conditions, specifically in the university environment. As part of practical training, it is unrealistic to demonstrate new ways of operation management on an extensive product line. It is very effective to use various forms of small-scale models. These models behave practically the same as in actual operation, and students can try out different production states, problem-solving and subsequent optimization. This article describes how we solve this problem in our university.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2022 International Conference on Diagnostics in Electrical Engineering (Diagnostika) : CDEE 2022

  • ISBN

    978-1-66548-082-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    2464-708X

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia in Pilsen

  • Místo vydání

    Pilsen

  • Místo konání akce

    Pilsen, Czech Republic

  • Datum konání akce

    6. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku