Predictive control of induction motor fed by LC filter and transformer
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F22%3A43966338" target="_blank" >RIV/49777513:23220/22:43966338 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9962948" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9962948</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/PEMC51159.2022.9962948" target="_blank" >10.1109/PEMC51159.2022.9962948</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Predictive control of induction motor fed by LC filter and transformer
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the design of control algorithm for induction motor drive with the transformer and input LC filter. Such drive configuration is often used for drive of submersible pumps or in the testing facilities, where the transformer enables to adapt the voltage range of tested drive. The complexity of the drive and its model makes it difficult to employ conventionally used FOC based control algorithms. In this paper we introduce the control algorithm combining the idea of FOC with the predictive control. An important contribution of this paper is the mathematical model design enabling reconstruction of particular control variables necessary for proper control implementation. PI controllers are used to design the stator current references and simple predictive controller is used to secure the stator current tracking. Resulting control structure is very simple and requires very little tuning. The simulations were carried out to test designed control algorithm.
Název v anglickém jazyce
Predictive control of induction motor fed by LC filter and transformer
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the design of control algorithm for induction motor drive with the transformer and input LC filter. Such drive configuration is often used for drive of submersible pumps or in the testing facilities, where the transformer enables to adapt the voltage range of tested drive. The complexity of the drive and its model makes it difficult to employ conventionally used FOC based control algorithms. In this paper we introduce the control algorithm combining the idea of FOC with the predictive control. An important contribution of this paper is the mathematical model design enabling reconstruction of particular control variables necessary for proper control implementation. PI controllers are used to design the stator current references and simple predictive controller is used to secure the stator current tracking. Resulting control structure is very simple and requires very little tuning. The simulations were carried out to test designed control algorithm.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF18_069%2F0009855" target="_blank" >EF18_069/0009855: Elektrotechnické technologie s vysokým podílem vestavěné inteligence</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
20th IEEE International Power Electronics and Motion Control Conference (IEEE-PEMC 2022) : /proceedings/
ISBN
978-1-66549-681-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
571-575
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscaway
Místo konání akce
Brasov, Romania
Datum konání akce
25. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—