Řízená nelineární zátěž modelující vliv odebíraného proudu na TNS lokomotivami ČD řad 230,240,242,340,362,363 atd.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F22%3A43966825" target="_blank" >RIV/49777513:23220/22:43966825 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/" target="_blank" >http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řízená nelineární zátěž modelující vliv odebíraného proudu na TNS lokomotivami ČD řad 230,240,242,340,362,363 atd.
Popis výsledku v původním jazyce
Vytvořený funkční vzorek jednofázové nelineární zátěže je významnou komponentou pro ověření funkce moderní topologie TNS. Nelineární zátěž slouží k ověření řídících algoritmů balancéru, jež je součástí TNS. Tento typ zátěže umožňuje aplikaci i pro testování jiných napájecích zdrojů (V-zápojení TNS, TNS s FKZ, TNS s SFC, TNS se Scottovým transformátorem atd.).
Název v anglickém jazyce
Non-linear controlled load modelling the influence of current consumption on the TNS by locomotives of the ČD classes 230,240,242,340,362,363 etc.
Popis výsledku anglicky
The created functional sample of a single-phase non-linear controlled load is an important component for verification of the function of modern TSS topology. The non-linear load is used for verification of the control algorithms of the balancer, which is part of the TSS. This type of load also allows the use for testing with other power supplies (Open delta TSS, TSS with FCD, TSS with SFC, TSS with Scott transformer, etc.).
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
22160-FV004-2022
Číselná identifikace
interní číslo 22160-FV004-2022
Technické parametry
Zvýšení znalostí v oblasti drážní dopravy se zaměřením vývoj moderních TNS pro střídavé sítě 25 kV / 50 Hz. Nelineární zátěž umožňuje změnu poměru harmonických vyšších řádu (3., 5., 7. atd.) v odebíraném proudu z TNS. Dále změnu poměru odebíraného činného a jalového výkonu a tím reprezentovat změnu jízdního profilu. Výsledek vznikl v rámci řešení studentského projektu SGS a slouží jako podpora pro disertační práce studentů FEL ZČU.Kontaktní osoba za ZČU: Ing. Miloš Straka.; Západočeská univerzita v Plzni, Regionální inovační centrum elektrotechniky, Univerzitní 26, 30614 Plzeň(strakami@fel.zcu.cz; tel.: 377 634 193). Rozhodnutí ZČU o přidělení podpory projektu studentské grantové soutěže ze dne 19. 4. 2022. Rozhodnutí MŠMT č. 25–SVV/2022 o poskytnutí dotace ze státního rozpočtu České republiky na rok 2022, Č. j.: MSMT-1525/2022-1.
Ekonomické parametry
Modelování provozních stavů v trakční síti 25kV/50Hz, speciálně náhradní model starších typů lokomotiv provozovaných ČD. S cílem efektivní optimalizace spolupráce TNS a lokomotivy i z hlediska ekonomických ukazatelů (řešení na úrovni odebíraných proudů a dynamiky řízení).
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
49777513
Název vlastníka
Západočeská univerzita v Plzni
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/