Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DIDAKTICKÉ METODY A EXPERIMENTÁLNÍ PŘÍSTUPY VE VÝUCE PROGRAMOVÁNÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F23%3A43969774" target="_blank" >RIV/49777513:23220/23:43969774 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://konference.vspj.cz/download?hash=8bafb4b005059e191e6cbc7b23242f2f8ee4b9ea" target="_blank" >https://konference.vspj.cz/download?hash=8bafb4b005059e191e6cbc7b23242f2f8ee4b9ea</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    DIDAKTICKÉ METODY A EXPERIMENTÁLNÍ PŘÍSTUPY VE VÝUCE PROGRAMOVÁNÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Programování je komplexní a specifická dovednost, která i na vysokých školách představuje pro studenty velkou výzvu. Jakožto student Ph.D. programu na Elektrotechnické fakultě Západočeské univerzity v Plzni mi bylo umožněno vést cvičení kurzů Základy programování pro elektrotechniku a Modelování v MATLABu a Simulinku. Oba kurzy jsou určeny pro první ročník bakalářského studia. V tomto článku budou nastíněny netradiční, ale účinné formy výuky a komunikace, které byly aplikovány. Cílem bylo kromě prostého nalezení didakticky vhodných nástrojů pro výuku programování také podpora kreativity a logického myšlení,podnícení motivace ke studiu a v neposlední řadě vybudování pozitivních vztahů mezi studenty, lektorem a univerzitou.

  • Název v anglickém jazyce

    DIDACTIC METHODS AND EXPERIMENTAL APPROACHES IN TEACHING PROGRAMMING

  • Popis výsledku anglicky

    Even in universities, programming is a challenging skill that poses significant challenges forstudents. As a student of the PhD programme at the Faculty of Electrical Engineering at theUniversity of West Bohemia in Pilsen, I had the privilege to teach the courses Fundamentals ofProgramming for Electrical Engineering and Modelling in MATLAB and Simulink. Bothcourses are designed for the first year of undergraduate studies. In this article, unconventionalbut effective methods of teaching and communicating skills in programming are presented. Inaddition to finding didactically appropriate tools for teaching programming, the goal was toencourage creativity and logical thinking, stimulate motivation to study, and last but not least,build positive relationships between the students, the instructor, and the university.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů