Geometrical Optimization of Charging Pads for Electric Vehicles Wireless Power Supply
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F24%3A43973285" target="_blank" >RIV/49777513:23220/24:43973285 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10726392" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10726392</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/PEMC61721.2024.10726392" target="_blank" >10.1109/PEMC61721.2024.10726392</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Geometrical Optimization of Charging Pads for Electric Vehicles Wireless Power Supply
Popis výsledku v původním jazyce
This paper addresses the challenge of geometric optimization of charging pads for electric vehicle (EV) wireless power supply, focusing on the double-D (DD) coil configuration. The optimization process employs the Finite Element Method (FEM) through the optiSLang tool integrated into the ANSYS software suite, aiming to refine the design of electromagnetic coupling elements. The study seeks to align closely with the proposed electrical parameters by leveraging a sophisticated electromagnetic design while minimizing energy losses. Furthermore, the paper includes empirical measurements conducted on an actual device to validate the theoretical models and optimization outcomes. The findings underscore the potential for enhancing the efficiency and reliability of wireless charging systems for EVs, marking a significant step towards sustainable and user-friendly electric mobility solutions.
Název v anglickém jazyce
Geometrical Optimization of Charging Pads for Electric Vehicles Wireless Power Supply
Popis výsledku anglicky
This paper addresses the challenge of geometric optimization of charging pads for electric vehicle (EV) wireless power supply, focusing on the double-D (DD) coil configuration. The optimization process employs the Finite Element Method (FEM) through the optiSLang tool integrated into the ANSYS software suite, aiming to refine the design of electromagnetic coupling elements. The study seeks to align closely with the proposed electrical parameters by leveraging a sophisticated electromagnetic design while minimizing energy losses. Furthermore, the paper includes empirical measurements conducted on an actual device to validate the theoretical models and optimization outcomes. The findings underscore the potential for enhancing the efficiency and reliability of wireless charging systems for EVs, marking a significant step towards sustainable and user-friendly electric mobility solutions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000025" target="_blank" >TN02000025: Národní centrum pro energetiku II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2024 IEEE 21st International Power Electronics and Motion Control Conference (PEMC)
ISBN
979-8-3503-8523-6
ISSN
2469-8741
e-ISSN
2473-0165
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Pilsen, Czech Republic
Datum konání akce
30. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001346863100070