Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role sestry mentorky v klinickém prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23310%2F21%3A43963488" target="_blank" >RIV/49777513:23310/21:43963488 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role sestry mentorky v klinickém prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Všeobecné sestry mají nezastupitelnou úlohu ve vzdělávání studentů zdravotnických oborů. Součástí vysokoškolského vzdělávání všeobecných sester, které se řídí platnými předpisy, je výuka odborné klinické praxe ve zdravotnických zařízení pod vedením mentorů. Výuka vedená mentory, odborníky z praxe, je výhodná nejen pro studenty, kteří vítají individuální přístup, ale i pro mentory v rámci jejich osobního rozvoje a uplatnění. Hlavním výzkumným cílem je zmapovat roli sestry mentorky u konkrétního poskytovatele zdravotnických služeb. Na základě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle: zjistit názory na roli mentorky z pohledu studentů; zjistit motivaci všeobecných sester k výkonu mentorství; zjistit limity a benefity mentoringu z pohledu studentů a mentorů; komparovat výsledky obou sledovaných skupin; vytvořit návrh výstupu do klinické praxe korespondující s výsledky empirického zjištění. Výzkum bude proveden na základě kvantitativního šetření. Sběr dat bude proveden formou dotazníkového šetření. Výzkumné soubory budou dva. Studenti FZS ZČU 2. a 3. ročníku oboru Všeobecná sestra a Porodní asistentka a mentorky na vybraných oddělení konkrétního poskytovatele zdravotnických služeb.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of a Mentor in a Clinical Setting

  • Popis výsledku anglicky

    General nurses have an irreplaceable role in the education of medical students. Part of the higher education of general nurses that follow applicable regulations, is the teaching of professional clinical practice in medical facilities under the guidance of mentors. Teaching led by mentors, expert from practice, is beneficial not only for students who welcome an individual approach but also for mentors in their personal development and application. The main research goal is to map the role of a mentor nurse in a specific healt care provider. Based on the main goal, partial ones were determited: to find out opinions about the role of mentor from the point of view of students; to find out motivation of general nurses to perform mentoring; find out the limits and benefits of mentoring from the students and mentors point of view; compare the result of both monitored groups; create a proposal for output to clinical practice corresponding to the results of empirical findings. The research will be carried out on the basis of a qualitative survey. Data collection will be carried out in the form of a questionnaire survey. There will be two research files. FZS UWB 2nd and 3rd year of the field of General Nurse and Midwife and mentors in selected departments of a particular healt care provider.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30307 - Nursing

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů