Role sestry mentorky v klinickém prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23310%2F21%3A43963488" target="_blank" >RIV/49777513:23310/21:43963488 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role sestry mentorky v klinickém prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Všeobecné sestry mají nezastupitelnou úlohu ve vzdělávání studentů zdravotnických oborů. Součástí vysokoškolského vzdělávání všeobecných sester, které se řídí platnými předpisy, je výuka odborné klinické praxe ve zdravotnických zařízení pod vedením mentorů. Výuka vedená mentory, odborníky z praxe, je výhodná nejen pro studenty, kteří vítají individuální přístup, ale i pro mentory v rámci jejich osobního rozvoje a uplatnění. Hlavním výzkumným cílem je zmapovat roli sestry mentorky u konkrétního poskytovatele zdravotnických služeb. Na základě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle: zjistit názory na roli mentorky z pohledu studentů; zjistit motivaci všeobecných sester k výkonu mentorství; zjistit limity a benefity mentoringu z pohledu studentů a mentorů; komparovat výsledky obou sledovaných skupin; vytvořit návrh výstupu do klinické praxe korespondující s výsledky empirického zjištění. Výzkum bude proveden na základě kvantitativního šetření. Sběr dat bude proveden formou dotazníkového šetření. Výzkumné soubory budou dva. Studenti FZS ZČU 2. a 3. ročníku oboru Všeobecná sestra a Porodní asistentka a mentorky na vybraných oddělení konkrétního poskytovatele zdravotnických služeb.
Název v anglickém jazyce
The Role of a Mentor in a Clinical Setting
Popis výsledku anglicky
General nurses have an irreplaceable role in the education of medical students. Part of the higher education of general nurses that follow applicable regulations, is the teaching of professional clinical practice in medical facilities under the guidance of mentors. Teaching led by mentors, expert from practice, is beneficial not only for students who welcome an individual approach but also for mentors in their personal development and application. The main research goal is to map the role of a mentor nurse in a specific healt care provider. Based on the main goal, partial ones were determited: to find out opinions about the role of mentor from the point of view of students; to find out motivation of general nurses to perform mentoring; find out the limits and benefits of mentoring from the students and mentors point of view; compare the result of both monitored groups; create a proposal for output to clinical practice corresponding to the results of empirical findings. The research will be carried out on the basis of a qualitative survey. Data collection will be carried out in the form of a questionnaire survey. There will be two research files. FZS UWB 2nd and 3rd year of the field of General Nurse and Midwife and mentors in selected departments of a particular healt care provider.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
30307 - Nursing
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů