Social Pedagogy in the Slovak Republic in Theory and Practice - Genesis and Present State
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23320%2F10%3A00504268" target="_blank" >RIV/49777513:23320/10:00504268 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Pedagogy in the Slovak Republic in Theory and Practice - Genesis and Present State
Popis výsledku v původním jazyce
The history of social pedagogy in the Slovak Republic is much shorter compared to European social pedagogy. It started to develop only in the 1970s. The paper deals with the development of social pedagogy in the Slovak Republic from its beginning up to the present. Its most important representatives and their work, problematic orientation, the institutionalised representation of educators of social pedagogues as well as legislation with respect to social pedagogues in practice.
Název v anglickém jazyce
Social Pedagogy in the Slovak Republic in Theory and Practice - Genesis and Present State
Popis výsledku anglicky
The history of social pedagogy in the Slovak Republic is much shorter compared to European social pedagogy. It started to develop only in the 1970s. The paper deals with the development of social pedagogy in the Slovak Republic from its beginning up to the present. Its most important representatives and their work, problematic orientation, the institutionalised representation of educators of social pedagogues as well as legislation with respect to social pedagogues in practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—