Smluvní odpovědnost v mezinárodní říční přepravě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23320%2F15%3A43928009" target="_blank" >RIV/49777513:23320/15:43928009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Smluvní odpovědnost v mezinárodní říční přepravě
Popis výsledku v původním jazyce
Institut smluvní odpovědnosti jakožto sankce za porušení závazků vyplývajících ze smlouvy představuje obecně v každé právní úpravě obchodních vztahů určité kompromisní řešení, které je výslednicí působení rozdílných ekonomických zájmů nejen smluvních stran, ale i dalších subjektů, které jsou na dané právní úpravě zainteresovány. Typickou oblastí mezinárodního obchodu, v níž unifikace dosáhla určitého stupně, je oblast mezinárodní přepravy. Právní úprava smlouvy o přepravě zboží po vnitrozemských vodních cestách je mezistátně unifikována v Budapešťské úmluvě o smlouvě o přepravě zboží po vnitrozemských vodních cestách (CMNI). Nařízení Řím I o přepravní smlouvě říká, že v míře, ve které nebylo právo rozhodné pro smlouvu o přepravě zboží zvoleno, je právem rozhodným pro takové smlouvy právo země obvyklého bydliště dopravce za předpokladu, že se místo převzetí nebo místo doručení nebo obvyklé místo bydliště odesílatele nacházejí rovněž v této zemi. Vznikne-li při přepravě škoda, bude řešena podle nařízení Řím II.
Název v anglickém jazyce
Contractual liability in international river transport
Popis výsledku anglicky
A typical area of international commerce where the unification has reached a certain level, is the area of international transport. The legal regulation of the agreement on the goods transport via domestic waterways is internationally unified in the Budapest Convention on the Contract for the Carriage of Goods by Inland Waterway (CMNI). Rome I Regulation on the transport agreement reads that in the extent where the applicable law was not chosen, the law applicable for such contracts is the law of the country with usual residence of the carrier. In the case a damage is incurred during the transport, it shall be resolved pursuant to Rome II Regulation.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Ako právo reaguje na novoty.
ISBN
978-80-224-1469-2
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
371-391
Počet stran knihy
391
Název nakladatele
Veda
Místo vydání
Bratislava
Kód UT WoS kapitoly
—