Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Smluvní odpovědnost v mezinárodní říční přepravě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23320%2F15%3A43928009" target="_blank" >RIV/49777513:23320/15:43928009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Smluvní odpovědnost v mezinárodní říční přepravě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Institut smluvní odpovědnosti jakožto sankce za porušení závazků vyplývajících ze smlouvy představuje obecně v každé právní úpravě obchodních vztahů určité kompromisní řešení, které je výslednicí působení rozdílných ekonomických zájmů nejen smluvních stran, ale i dalších subjektů, které jsou na dané právní úpravě zainteresovány. Typickou oblastí mezinárodního obchodu, v níž unifikace dosáhla určitého stupně, je oblast mezinárodní přepravy. Právní úprava smlouvy o přepravě zboží po vnitrozemských vodních cestách je mezistátně unifikována v Budapešťské úmluvě o smlouvě o přepravě zboží po vnitrozemských vodních cestách (CMNI). Nařízení Řím I o přepravní smlouvě říká, že v míře, ve které nebylo právo rozhodné pro smlouvu o přepravě zboží zvoleno, je právem rozhodným pro takové smlouvy právo země obvyklého bydliště dopravce za předpokladu, že se místo převzetí nebo místo doručení nebo obvyklé místo bydliště odesílatele nacházejí rovněž v této zemi. Vznikne-li při přepravě škoda, bude řešena podle nařízení Řím II.

  • Název v anglickém jazyce

    Contractual liability in international river transport

  • Popis výsledku anglicky

    A typical area of international commerce where the unification has reached a certain level, is the area of international transport. The legal regulation of the agreement on the goods transport via domestic waterways is internationally unified in the Budapest Convention on the Contract for the Carriage of Goods by Inland Waterway (CMNI). Rome I Regulation on the transport agreement reads that in the extent where the applicable law was not chosen, the law applicable for such contracts is the law of the country with usual residence of the carrier. In the case a damage is incurred during the transport, it shall be resolved pursuant to Rome II Regulation.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Ako právo reaguje na novoty.

  • ISBN

    978-80-224-1469-2

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    371-391

  • Počet stran knihy

    391

  • Název nakladatele

    Veda

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly