Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modernism, Postmodernism, and the American Psyche: a Few Comments on American Visual Art after 1945

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F09%3A00502278" target="_blank" >RIV/49777513:23330/09:00502278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modernism, Postmodernism, and the American Psyche: a Few Comments on American Visual Art after 1945

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Two important American artists are discussed from the point of view of the transition from Modernism to Postmodernism in post-WWII American art. Painter Jackson Pollack serves as an example of the principles of Modernism: authenticity, passion, formalismof art, and heroism of persona. On the other hand, performance artist Chris Burden embodies the values of Postmodernism: irony, self-reference, and transgression of relationships of power as an artistic act. Mention is made of the important role playedby critics who legitimized both artists and the huge sums of money that museums paid for their works, and also of the relevant political context, i.e. the Cold War.

  • Název v anglickém jazyce

    Modernism, Postmodernism, and the American Psyche: a Few Comments on American Visual Art after 1945

  • Popis výsledku anglicky

    Two important American artists are discussed from the point of view of the transition from Modernism to Postmodernism in post-WWII American art. Painter Jackson Pollack serves as an example of the principles of Modernism: authenticity, passion, formalismof art, and heroism of persona. On the other hand, performance artist Chris Burden embodies the values of Postmodernism: irony, self-reference, and transgression of relationships of power as an artistic act. Mention is made of the important role playedby critics who legitimized both artists and the huge sums of money that museums paid for their works, and also of the relevant political context, i.e. the Cold War.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The American studies reader

  • ISBN

    978-80-7043-836-7

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    127

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly