Religionistika jako profylaxe možných náboženských antipatií nebo jako nástroj preevangelizace? Případová studie ze střední školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F10%3A00504295" target="_blank" >RIV/49777513:23330/10:00504295 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Religionistika jako profylaxe možných náboženských antipatií nebo jako nástroj preevangelizace? Případová studie ze střední školy
Popis výsledku v původním jazyce
V případové studii autor zkoumá problém výuky religionistiky na církevních středních školách. Autor si klade 3 otázky: 1. Jaká je struktura výuky religionistiky na konkrétních střední škole? 2. Které faktory ovlivňovaly tvorbu struktury výuky? 3. Co si myslí tvůrci, rodiče a studenti o struktuře výuky religionistiky na konkrétní střední škole? Autor využívá etnografickou výzkumnou metodu. Na základě analyzovaného materiálu formuluje autor problém, který způsobuje absence jakýchkoli pravidel ohledně výuky religionistiky na středních školách. Religionistika je totiž institucionalizovaná na univerzitách, ale na středních školách nemá žádnou institucionální oporu. Pokud je religionistika na středních školách vyučována, pak pouze formou výběrových seminářůbez jasných pravidel. V případě církevní střední školy tak je možné, že výuka religionistiky nepřiznaně slouží pre-evangelizaci.
Název v anglickém jazyce
Study of religion as a possible prophylaxis of religious antipathy or as a tool preevangelizace? Case studies from secondary school
Popis výsledku anglicky
In the submitted, the autor presents a case study arising from a church secondary school examining the problem of the study of religion at secondary schools. The analysis shapes three questions: 1. What was/is the structure of education of study of religion in a particular secondary school? 2. What factors were inflencing the structure of education during its creation? 3. What do the founders, parents and students think about the strucutre of education of study of religion in a specifi c church secondary school? The metodology approach aplied during the research was etnographical. The author concluded the research of the study of religion in the church secondary school with stating several problems arising from the absence of any rules in the study ofreligion at secondary schools. The substance of this problem lies in the fact that the study of religion is institutionalized at universities but does not exist in any institutionalized form for secondary schools. If there is the study of
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů