Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Religionistika jako profylaxe možných náboženských antipatií nebo jako nástroj preevangelizace? Případová studie ze střední školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F10%3A00504295" target="_blank" >RIV/49777513:23330/10:00504295 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Religionistika jako profylaxe možných náboženských antipatií nebo jako nástroj preevangelizace? Případová studie ze střední školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V případové studii autor zkoumá problém výuky religionistiky na církevních středních školách. Autor si klade 3 otázky: 1. Jaká je struktura výuky religionistiky na konkrétních střední škole? 2. Které faktory ovlivňovaly tvorbu struktury výuky? 3. Co si myslí tvůrci, rodiče a studenti o struktuře výuky religionistiky na konkrétní střední škole? Autor využívá etnografickou výzkumnou metodu. Na základě analyzovaného materiálu formuluje autor problém, který způsobuje absence jakýchkoli pravidel ohledně výuky religionistiky na středních školách. Religionistika je totiž institucionalizovaná na univerzitách, ale na středních školách nemá žádnou institucionální oporu. Pokud je religionistika na středních školách vyučována, pak pouze formou výběrových seminářůbez jasných pravidel. V případě církevní střední školy tak je možné, že výuka religionistiky nepřiznaně slouží pre-evangelizaci.

  • Název v anglickém jazyce

    Study of religion as a possible prophylaxis of religious antipathy or as a tool preevangelizace? Case studies from secondary school

  • Popis výsledku anglicky

    In the submitted, the autor presents a case study arising from a church secondary school examining the problem of the study of religion at secondary schools. The analysis shapes three questions: 1. What was/is the structure of education of study of religion in a particular secondary school? 2. What factors were inflencing the structure of education during its creation? 3. What do the founders, parents and students think about the strucutre of education of study of religion in a specifi c church secondary school? The metodology approach aplied during the research was etnographical. The author concluded the research of the study of religion in the church secondary school with stating several problems arising from the absence of any rules in the study ofreligion at secondary schools. The substance of this problem lies in the fact that the study of religion is institutionalized at universities but does not exist in any institutionalized form for secondary schools. If there is the study of

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů