Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupils' strategies in solving problems from combinatorics and probability theory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43888919" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43888919 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://meraa.uniag.sk/docs/2015-02/contents.html" target="_blank" >http://meraa.uniag.sk/docs/2015-02/contents.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15414/meraa.2015.01.02.56-63" target="_blank" >10.15414/meraa.2015.01.02.56-63</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupils' strategies in solving problems from combinatorics and probability theory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The content of mathematics education learned at Czech lower secondary schools is usually considered comparable to the rest of OECD countries, especially to our Slavic neighbours = Poland and Slovakia. But we can find one big difference. There is no probability or combinatorics taught at lower secondary schools in the Czech Republic. Children meet the basics of this part of math at primary schools -problems including a combination of t-shirts and skirts, throwing dice, etc. However, education at lower secondary schools does not follow it at all. Thus pupils are not confronted with this part of math before studying at higher secondary schools. What does it mean? Do students have any problem with the solution of these tasks at lower secondary schools? Ifso, does it mean any problem for older student too?

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils' strategies in solving problems from combinatorics and probability theory

  • Popis výsledku anglicky

    The content of mathematics education learned at Czech lower secondary schools is usually considered comparable to the rest of OECD countries, especially to our Slavic neighbours = Poland and Slovakia. But we can find one big difference. There is no probability or combinatorics taught at lower secondary schools in the Czech Republic. Children meet the basics of this part of math at primary schools -problems including a combination of t-shirts and skirts, throwing dice, etc. However, education at lower secondary schools does not follow it at all. Thus pupils are not confronted with this part of math before studying at higher secondary schools. What does it mean? Do students have any problem with the solution of these tasks at lower secondary schools? Ifso, does it mean any problem for older student too?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics in education, Research and Applications

  • ISSN

    2453-6881

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    56-63

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus