Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A comparative study of social influences in the transition of students of lower- and upper secondary schools between educational levels and to the labour market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F13%3A00212888" target="_blank" >RIV/62156489:43670/13:00212888 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijge.net/ojs/index.php/ijge/issue/view/27" target="_blank" >http://www.ijge.net/ojs/index.php/ijge/issue/view/27</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A comparative study of social influences in the transition of students of lower- and upper secondary schools between educational levels and to the labour market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the transition of Czech students of lower secondary school (ISCED 2A) and vocationally oriented upper secondary schools (ISCED 3A and 3C) between educational levels and to the labour market. The theoretical introduction describes thespecifics of career decision making of Czech pupils and synthesizes important empirical findings on social influences on this decision. The core lies in a survey designed by the National Institute of Education, School Counselling Centre and Centre for Further Education of Teachers. The instrument of data collection was questionnaires for students of final years of lower secondary and upper secondary schools. Data collection took place in 2011 at 40 lower secondary (n=779) and 20 vocationally oriented upper secondary schools (n=442). The paper compares the views of these groups of respondents on student's autonomy in the choice of further education and occupation, and social influences on students' career decision-making.

  • Název v anglickém jazyce

    A comparative study of social influences in the transition of students of lower- and upper secondary schools between educational levels and to the labour market

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the transition of Czech students of lower secondary school (ISCED 2A) and vocationally oriented upper secondary schools (ISCED 3A and 3C) between educational levels and to the labour market. The theoretical introduction describes thespecifics of career decision making of Czech pupils and synthesizes important empirical findings on social influences on this decision. The core lies in a survey designed by the National Institute of Education, School Counselling Centre and Centre for Further Education of Teachers. The instrument of data collection was questionnaires for students of final years of lower secondary and upper secondary schools. Data collection took place in 2011 at 40 lower secondary (n=779) and 20 vocationally oriented upper secondary schools (n=442). The paper compares the views of these groups of respondents on student's autonomy in the choice of further education and occupation, and social influences on students' career decision-making.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Global Education

  • ISSN

    2146-9296

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    10-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus