Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of the significant others in the transition of Czech pupils between the lower and upper secondary education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F12%3A43908738" target="_blank" >RIV/62156489:43670/12:43908738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.508" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.508</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.508" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.09.508</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of the significant others in the transition of Czech pupils between the lower and upper secondary education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the evaluation of the role of the significant others in the transition of Czech pupils between the lower secondary education (ISCED 2A) and the upper secondary education (ISCED 3). In the theoretical introduction, attention is paid to the importance of choosing a further course of education in human life, the specifics of the decision in the context of the Czech educational system and the maturity of adolescents for independent decision-making. The core lies in an empirical investigation designed by the National Institute of Education, School Counselling Centre and Centre for Further Education of Teachers carried out in 2011 at forty Czech primary schools. The instrument of data collection was paired questionnaires for pupils of the 9th grade of lower secondary school and their parents (N = 779). Presented here are the views of pupils and parents as to who the expert in choosing a secondary school is, i.e. who in the family should decide in the choice of a secondar

  • Název v anglickém jazyce

    The role of the significant others in the transition of Czech pupils between the lower and upper secondary education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the evaluation of the role of the significant others in the transition of Czech pupils between the lower secondary education (ISCED 2A) and the upper secondary education (ISCED 3). In the theoretical introduction, attention is paid to the importance of choosing a further course of education in human life, the specifics of the decision in the context of the Czech educational system and the maturity of adolescents for independent decision-making. The core lies in an empirical investigation designed by the National Institute of Education, School Counselling Centre and Centre for Further Education of Teachers carried out in 2011 at forty Czech primary schools. The instrument of data collection was paired questionnaires for pupils of the 9th grade of lower secondary school and their parents (N = 779). Presented here are the views of pupils and parents as to who the expert in choosing a secondary school is, i.e. who in the family should decide in the choice of a secondar

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    308-316

  • Název nakladatele

    Elsevier Science BV

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000313019500039