Profesní orientace adolescentů: poznatky z teorií a výzkumů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F12%3A00191756" target="_blank" >RIV/62156489:43670/12:00191756 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní orientace adolescentů: poznatky z teorií a výzkumů
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie Profesní orientace adolescentů: poznatky z teorií a výzkumů shrnuje přehled teorií a výzkumů volby povolání žáků na konci nižšího sekundárního vzdělávání s přesahem k volbě povolání žáků středních odborných škol a gymnázií. Dále seznamuje s výsledky longitudinálního empirického šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak žáci a jejich rodiče prožívají a řeší volbu povolání na konci základní školy. Svým zaměřením je publikace určena především učitelům a poradenským pracovníkům. Využijí je však i rodiče žáků a tvůrci vzdělávací a školské politiky. Obsah knihy je členěn do devíti kapitol. První kapitola si klade za cíl uvést do problematiky volby povolání a seznámit s kritickými momenty tohoto rozhodování u populace žáků základních škol. Ve druhé kapitole jsou definovány pojmy kariéra, kariérový vývoj, kariérové rozhodování, volba povolání, volba další vzdělávací dráhy, kariérové poradenství, kariérová výchova aj. Hlavním záměrem třetí kapitoly je poskytnout přehled nejdůležitějších
Název v anglickém jazyce
The Professional Orientation of Adolescents: Notes on Theory and Research
Popis výsledku anglicky
The monograph The Professional Orientation of Adolescents: Notes on Theory and Research summarises the theory of and research into the career choice by pupils at the end of their lower-secondary education (základní škola -- ISCED 2A), including the career choice by pupils at secondary technical schools (ISCED 3A), secondary vocational schools (ISCED 3C) and secondary general schools (ISCED 3A). It also presents the results of a longitudinal empirical study that aimed to determine how pupils and their parents experience and resolve the career choice at the end of základní škola. The publication is designed primarily for teachers and counsellors, though it may also be used by parents and by those drawing up educational and school policy. The book is divided into nine chapters. The first chapter aims to provide an introduction to the issue of the career choice and to acquaint the reader with critical moments in the career decision-making process among lower-secondary school pupils. Chapte
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7302-164-1
Počet stran knihy
131
Název nakladatele
Konvoj
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—