Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rámcování a nastolování agendy: Dva paralelní procesy v interakci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F12%3A43914891" target="_blank" >RIV/49777513:23330/12:43914891 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rámcování a nastolování agendy: Dva paralelní procesy v interakci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři postulují hypotézu, že proces rámcování vytváří podmínky pro proces nastolování agendy, tedy že odlišně rámované zprávy mají odlišný efekt v procesu nastolování agendy. Předpokládají, že specifická, epizodické a hodnotové rámce budou mít větší efekt než generické, tématické a strategické. Tyto hypotézy zdůvodňují teorií kognitivní disonance a testují je pomocí spojeného souboru panelových dat a dat z kvantitativní obsahové analýzy, tento soubor se týká vybraného specifického tématu - církevních restitucí. Autoři ukazují, že skutečně odlišně rámované zprávy mají odlišný efekt na osobní agendu respondentů, některé pozitivní, některé nulový a některé mírný negativní.

  • Název v anglickém jazyce

    Framing and Agenda-Setting: Two Parallel Processes in Interaction

  • Popis výsledku anglicky

    Authors postulate that the framing process creates conditions for the agenda-setting process and argue that differently framed news have different effects in the agenda-setting process. They hypothesise that issue-specific frames, episodic frames, and value frames have a stronger agenda-setting effect than generic frames, thematic frames, and strategy frames and suggest explaining the role of frames in the agenda-setting process through the theory of cognitive dissonance. The hypotheses are tested usingmatched panel survey data on respondents' personal agendas and using a content analysis of the media in relation to one particular issue (the restitution of property to the Catholic Church). The authors show that differently framed news have distinctiveeffects on personal agenda-setting. Some frames have a strong positive effect, while others have no effect. They even identify one frame that appears to have a slightly negative net effect on personal agenda-setting.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP403%2F09%2FP003" target="_blank" >GP403/09/P003: Adaptace a etablování neinstitucionalizovaných náboženských společenstev ve veřejném prostoru</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologický časopis

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    35

  • Strana od-do

    3-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus