Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Irish-Britain: A Revelation In The Literature Class

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F13%3A43922959" target="_blank" >RIV/49777513:23330/13:43922959 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Irish-Britain: A Revelation In The Literature Class

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present chapter focuses on certain aspects concerning identity construction and its articulation in terms of reading and teaching of literature. In particular, the chapter explores issues relating to the concept of Irish-British identity with respectto the (English) literature class in the Czech educational context. Although it may seem that discussion about identity and related issues are somewhat exhausted and due to the past two decades of "constant probing, critiquing, stretching, shrinking ofthe term" people often react in a lukewarm way to similar debates, as far as literature teaching is concerned, it is still topical and definitely worth considering. What is more, the topic of Irish-Britain and especially Northern Ireland and Britain andits reflection in literature often seems rather neglected in the official literary cannon presented to Czech students. The objective of this chapter is to introduce certain aspects of Irish-Britain and the very complex identity resulting

  • Název v anglickém jazyce

    Irish-Britain: A Revelation In The Literature Class

  • Popis výsledku anglicky

    The present chapter focuses on certain aspects concerning identity construction and its articulation in terms of reading and teaching of literature. In particular, the chapter explores issues relating to the concept of Irish-British identity with respectto the (English) literature class in the Czech educational context. Although it may seem that discussion about identity and related issues are somewhat exhausted and due to the past two decades of "constant probing, critiquing, stretching, shrinking ofthe term" people often react in a lukewarm way to similar debates, as far as literature teaching is concerned, it is still topical and definitely worth considering. What is more, the topic of Irish-Britain and especially Northern Ireland and Britain andits reflection in literature often seems rather neglected in the official literary cannon presented to Czech students. The objective of this chapter is to introduce certain aspects of Irish-Britain and the very complex identity resulting

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    A Search for Identity

  • ISBN

    978-80-261-0323-3

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    123-136

  • Počet stran knihy

    185

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly