Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Kvalifikační standardy lidských zdrojů" aneb metafory v reformách českého vysokého školství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F14%3A43921805" target="_blank" >RIV/49777513:23330/14:43921805 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Kvalifikační standardy lidských zdrojů" aneb metafory v reformách českého vysokého školství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento kriticky a empiricky laděny text je zaměřen na problematiku reformy systému vysokého školství v ČR, která započala v roce 2009, přičemž předmětem analýzy je základní smysl reformy, legitimizace reformy prostřednictvím politické komunikace a zasazení reformy do evropského kontextu. Hlavními využitými metodologickými a teoretickými přístupy jsou analýza metafor (generativní metafory Schöna a kritický korpusový přístup Charterise-Blacka), governmentalita a komunikační hegemonizace skrze využívání řetězcových ekvivalencí. Výsledkem analýzy je skutečnost, že reforma byla/je snahou o ekonomizaci a neoliberalizaci českého vysokého školství, což je v souladu s evropským trendem ovlivněným zejména boloňským procesem, a diskuze, zda je neoliberalizace evropského vysokého školství žádoucím procesem.

  • Název v anglickém jazyce

    "Qualification Standards of/for Human Resources:" Metaphors in Reforms of the Czech Tertiary Education System

  • Popis výsledku anglicky

    This critical and empirical text deals with the issue of the reform of the Czech tertiary education system, which has been taking place since 2009. The analysis is focused on the basic rationality of the reform, legitimization of the reform through the political communication, and setting the reform to the European context. The main theoretical and methodological approach to the issue is based on the metaphor analysis (Schön's generative metaphors and Charteris-Black's critical corpus analysis), governmentality, and communicative hegemonization of public space through the chains of equivalency. The outcome of the analysis is the fact that the reform was/is an effort to economize and neoliberalize the Czech tertiary education, in accordance with the European trend and Bologna process, and discussion whether the neoliberalization is desirable process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Politologica

  • ISSN

    1803-8220

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    71-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus