"Kvalifikační standardy lidských zdrojů" aneb metafory v reformách českého vysokého školství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F14%3A43921805" target="_blank" >RIV/49777513:23330/14:43921805 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
"Kvalifikační standardy lidských zdrojů" aneb metafory v reformách českého vysokého školství
Popis výsledku v původním jazyce
Tento kriticky a empiricky laděny text je zaměřen na problematiku reformy systému vysokého školství v ČR, která započala v roce 2009, přičemž předmětem analýzy je základní smysl reformy, legitimizace reformy prostřednictvím politické komunikace a zasazení reformy do evropského kontextu. Hlavními využitými metodologickými a teoretickými přístupy jsou analýza metafor (generativní metafory Schöna a kritický korpusový přístup Charterise-Blacka), governmentalita a komunikační hegemonizace skrze využívání řetězcových ekvivalencí. Výsledkem analýzy je skutečnost, že reforma byla/je snahou o ekonomizaci a neoliberalizaci českého vysokého školství, což je v souladu s evropským trendem ovlivněným zejména boloňským procesem, a diskuze, zda je neoliberalizace evropského vysokého školství žádoucím procesem.
Název v anglickém jazyce
"Qualification Standards of/for Human Resources:" Metaphors in Reforms of the Czech Tertiary Education System
Popis výsledku anglicky
This critical and empirical text deals with the issue of the reform of the Czech tertiary education system, which has been taking place since 2009. The analysis is focused on the basic rationality of the reform, legitimization of the reform through the political communication, and setting the reform to the European context. The main theoretical and methodological approach to the issue is based on the metaphor analysis (Schön's generative metaphors and Charteris-Black's critical corpus analysis), governmentality, and communicative hegemonization of public space through the chains of equivalency. The outcome of the analysis is the fact that the reform was/is an effort to economize and neoliberalize the Czech tertiary education, in accordance with the European trend and Bologna process, and discussion whether the neoliberalization is desirable process.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Politologica
ISSN
1803-8220
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
71-98
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—