FACILITATE THE COMPREHENSION OF THE FRENCH ACADEMIC TEXT THROUGH UNDERSTANDING THE BASICS OF FRENCH LEXICOLOGY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F15%3A43926163" target="_blank" >RIV/49777513:23330/15:43926163 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pegasjournal.eu/issues.html" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/issues.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
francouzština
Název v původním jazyce
FACILITER LA COMPREHENSION ECRITE DES TEXTES EN FRANÇAIS DE SPECIALITE PAR LA CONNAISSANCE PREALABLE DES ELEMENTS DE BASE DE LA LEXICOLOGIE FRANÇAISE
Popis výsledku v původním jazyce
L'objectif principal de la communication est de relever les sujets de la lexicologie française dont la connaissance préalable faciliterait la compréhension écrite des étudiants des universités tch?ques apprenant le français comme la deuxi?me langue étrang?re. La partie théorique présente les différentes approches didactiques de la compréhension écrite. Elle est suivie par la partie pratique qui propose des activités didactiques concr?tes pour un cours de français de spécialité.
Název v anglickém jazyce
FACILITATE THE COMPREHENSION OF THE FRENCH ACADEMIC TEXT THROUGH UNDERSTANDING THE BASICS OF FRENCH LEXICOLOGY
Popis výsledku anglicky
Abstract: The aim of our study is to address the issue of professional reading and comprehension scholarly French text. We ask ourselves, both through knowledge of basic lexicological phenomena and problems enable students of French focus of professionalskill of reading scholarly French texts. The study deals with reading comprehension skills. Different types of reading and definition of skills according to the Common European Framework of Reference are introduced. Attention is paid to three main approaches: the overall comprehension the text, understanding the part of the text and comprehension one sentence. The last part presents the phenomena of lexicology French, whose knowledge can facilitate reading and comprehension the scholarly French text.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slavonic Pedagogical Studies Journal
ISSN
1339-9055
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
181-189
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—