Výukový experiment k myšlenkovým dovednostem studentů vysokých škol a role proto-filosofické výuky pro kulturu jejich myšlení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F15%3A43930317" target="_blank" >RIV/49777513:23330/15:43930317 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výukový experiment k myšlenkovým dovednostem studentů vysokých škol a role proto-filosofické výuky pro kulturu jejich myšlení
Popis výsledku v původním jazyce
Pedagogický experiment, který popisuji v tomto textu a jehož dílčí, ale poměrně signifikantní výsledky předkládám, odkryl celou řadou problémů s tím, jak si studenti po- radí s filosofickým příkladem (resp. "sofismatem") i jen na jednoduché úrovni. Zadání podat důkaz mínění, zda "má cihla vnitřek?" a studentským řešením problémové úlohy je věnována první část článku. Druhá část článku explikuje některé filosoficko-didakticko- -metodické momenty práce učitele v analogických případech. Poslední část předkládá na základě výsledků experimentu námět a motivaci k všeobecné "proto-filosofické" výuce ke zvýšení kultury myšlení, resp. filosofické propedeutice pro kritické a filosofické myšlení na vysokých školách.
Název v anglickém jazyce
Experiment in Teaching of Thought Skills of University Students and a Role of Proto-Philosophical Education for a Culture of Their Thinking
Popis výsledku anglicky
A pedagogical experiment, which I describe in this text and whose partial yet considerably significant outcomes I present, revealed a number of problems considering how students are able to deal with a philosophical example (or rather a sophism), though at a simple level. The first part of the article focuses on the task which was to prove or dis- prove that "a brick has an inside" and students' solutions to the "problematic task". Some philosophical-didactic-methodological moments of the work of teacher in analogical cases are explicated in the second part of the article. Based on research outcomes, the last part of the article offers a topic for and motivation to a general proto-philosophical education and rise of culture of thinking, or rather philosophical "propedeutics" at universities in favour of critical and philosophical thinking
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kuděj
ISSN
1211-8109
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
154-179
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—