Proč a jak učit filosofii na středních školách? : Antologie textů z německé didaktiky filosofie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10382055" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10382055 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=shib&custid=s1240919&direct=true&db=nlebk&AN=1617713&site=eds-live&scope=site&lang=cs" target="_blank" >https://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=shib&custid=s1240919&direct=true&db=nlebk&AN=1617713&site=eds-live&scope=site&lang=cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proč a jak učit filosofii na středních školách? : Antologie textů z německé didaktiky filosofie
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je určena především středoškolským učitelům, studentům a didaktikům filosofie či společenskovědního základu. Autorka v první části úvodní studie uvádí argumenty pro takové pojetí středoškolské výuky filosofie, jež se soustředí na rozvíjení samostatného myšlení studentů, a rozpracovává pro tento účel filosofické kompetence. Ve druhé části představuje základní koncepce německé didaktiky filosofie a zdůrazňuje převládající principy výuky vhodné i pro naše podmínky. Texty v samotné antologii jsou pak rozčleněny do tří částí: 1. teoretické texty představující hlavní koncepce výuky filosofie (E. Martens, A. Röschová, M. Tiedemann aj.), 2. metodické texty, soustředící se na vybrané metody, jež rozvíjejí filosofické myšlení (např. myšlenkové experimenty, filosofické divadlo, metody pro práci s textem, diskusi a psaní), a 3. rozsáhlý text k hodnocení filosofického myšlení, včetně návrhů hodnotících kritérií pro vybrané typy úloh (D. Schmidt, P. von Ruthendorf).
Název v anglickém jazyce
Why and How to Teach Philosophy at high schools? : An Anthology of Texts on German Didactics of Philosophy
Popis výsledku anglicky
The presented publication is aimed at philosophy or social sciences high school teachers, students and didacticians. In the fi rst part of the opening study, the author argues for such conception of high school philosophy education that focuses on the development of students' autonomous philosophical thinking and elaborates philosophical competencies for this purpose. In the second part of the study, main conceptions within German didactics of philosophy are introduced and its prevailing principles, also suitable for Czech conditions, are pointed out. e texts included in the anthology are divided into three parts: 1) theoretical texts introducing the main conceptions of philosophy education (E. Martens, A. Rösch, M. Tiedemann etc.), 2) methodical texts focused on specifi c methods developing philosophical thinking (such as thought experiments, philosophical theatre, reading, writing and discussion methods), and 3) a comprehensive text concerning assessment of philosophical thinking, including examples of assessment criteria for diff erent types of tasks (D. Schmidt, P. von Ru-thendorf ).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7308-733-3
Počet stran knihy
259
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Filozofická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—