Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proč a jak učit filosofii na středních školách? : Antologie textů z německé didaktiky filosofie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10382055" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10382055 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=shib&custid=s1240919&direct=true&db=nlebk&AN=1617713&site=eds-live&scope=site&lang=cs" target="_blank" >https://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=shib&custid=s1240919&direct=true&db=nlebk&AN=1617713&site=eds-live&scope=site&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proč a jak učit filosofii na středních školách? : Antologie textů z německé didaktiky filosofie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace je určena především středoškolským učitelům, studentům a didaktikům filosofie či společenskovědního základu. Autorka v první části úvodní studie uvádí argumenty pro takové pojetí středoškolské výuky filosofie, jež se soustředí na rozvíjení samostatného myšlení studentů, a rozpracovává pro tento účel filosofické kompetence. Ve druhé části představuje základní koncepce německé didaktiky filosofie a zdůrazňuje převládající principy výuky vhodné i pro naše podmínky. Texty v samotné antologii jsou pak rozčleněny do tří částí: 1. teoretické texty představující hlavní koncepce výuky filosofie (E. Martens, A. Röschová, M. Tiedemann aj.), 2. metodické texty, soustředící se na vybrané metody, jež rozvíjejí filosofické myšlení (např. myšlenkové experimenty, filosofické divadlo, metody pro práci s textem, diskusi a psaní), a 3. rozsáhlý text k hodnocení filosofického myšlení, včetně návrhů hodnotících kritérií pro vybrané typy úloh (D. Schmidt, P. von Ruthendorf).

  • Název v anglickém jazyce

    Why and How to Teach Philosophy at high schools? : An Anthology of Texts on German Didactics of Philosophy

  • Popis výsledku anglicky

    The presented publication is aimed at philosophy or social sciences high school teachers, students and didacticians. In the fi rst part of the opening study, the author argues for such conception of high school philosophy education that focuses on the development of students&apos; autonomous philosophical thinking and elaborates philosophical competencies for this purpose. In the second part of the study, main conceptions within German didactics of philosophy are introduced and its prevailing principles, also suitable for Czech conditions, are pointed out. e texts included in the anthology are divided into three parts: 1) theoretical texts introducing the main conceptions of philosophy education (E. Martens, A. Rösch, M. Tiedemann etc.), 2) methodical texts focused on specifi c methods developing philosophical thinking (such as thought experiments, philosophical theatre, reading, writing and discussion methods), and 3) a comprehensive text concerning assessment of philosophical thinking, including examples of assessment criteria for diff erent types of tasks (D. Schmidt, P. von Ru-thendorf ).

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7308-733-3

  • Počet stran knihy

    259

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy