Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modely problémového vyučování v německé didaktice filosofie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10292413" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10292413 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modely problémového vyučování v německé didaktice filosofie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je představit a zhodnotit tři modely problémového vyučování, které se objevují v současné německé středoškolské didaktice filosofie, a upozornit na možné výhody a rizika jejich využití v našem prostředí. Východiskem článku i jednotlivýchmodelů je shodné pojetí cíle gymnaziální výuky filosofie, který spočívá v rozvíjení filosofických dovedností studentů. Modely autorů E. Martense ("metodický had poznání), R. Sistermanna ("bonbonový model") a M. Tiedemanna ("model kávového filtru"), kteřínavrhují a zdůvodňují konkrétní způsoby strukturování filosofického vyučování, jsou zasazeny do širšího odborného kontextu německé didaktiky filosofie. Obecné principy jednotlivých modelů jsou ilustrovány ukázkami konkrétních aplikací do výuky. V závěruautorka shrnuje výhody a rizika bonbonového modelu s ohledem na podmínky českého gymnaziálního vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Models of problem-based teaching in German didactics of philosophy

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to introduce and evaluate three models of problem-based learning approach prevalent in contemporary high-school didactics of philosophy in Germany and to point out possible advantages and threats of their application within theCzech context. All the models as well as this article share the same presupposition that the aim of the high-school philosophy education consists in developing students' philosophical skills. The authors who developed the discussed models: E. Martens (The Method Snake), R. Sistermann (The Candy Model) and M. Tiedemann (The Coffee-filter Model) suggest and give reasons for particular ways of structuring philosophy education and this article puts them in a broader context of both German didactics of philosophy and the problem-based learning approach in general. The general principles of each model are illustrated by examples of particular teaching applications. In conclusion, the author sums up the advantages and threats of The Candy Mode

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X.

  • ISBN

    978-80-244-4322-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    75-85

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta UPOL, Olomouc

  • Datum konání akce

    27. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku