Modely problémového vyučování v německé didaktice filosofie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10292413" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10292413 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modely problémového vyučování v německé didaktice filosofie
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je představit a zhodnotit tři modely problémového vyučování, které se objevují v současné německé středoškolské didaktice filosofie, a upozornit na možné výhody a rizika jejich využití v našem prostředí. Východiskem článku i jednotlivýchmodelů je shodné pojetí cíle gymnaziální výuky filosofie, který spočívá v rozvíjení filosofických dovedností studentů. Modely autorů E. Martense ("metodický had poznání), R. Sistermanna ("bonbonový model") a M. Tiedemanna ("model kávového filtru"), kteřínavrhují a zdůvodňují konkrétní způsoby strukturování filosofického vyučování, jsou zasazeny do širšího odborného kontextu německé didaktiky filosofie. Obecné principy jednotlivých modelů jsou ilustrovány ukázkami konkrétních aplikací do výuky. V závěruautorka shrnuje výhody a rizika bonbonového modelu s ohledem na podmínky českého gymnaziálního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Models of problem-based teaching in German didactics of philosophy
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to introduce and evaluate three models of problem-based learning approach prevalent in contemporary high-school didactics of philosophy in Germany and to point out possible advantages and threats of their application within theCzech context. All the models as well as this article share the same presupposition that the aim of the high-school philosophy education consists in developing students' philosophical skills. The authors who developed the discussed models: E. Martens (The Method Snake), R. Sistermann (The Candy Model) and M. Tiedemann (The Coffee-filter Model) suggest and give reasons for particular ways of structuring philosophy education and this article puts them in a broader context of both German didactics of philosophy and the problem-based learning approach in general. The general principles of each model are illustrated by examples of particular teaching applications. In conclusion, the author sums up the advantages and threats of The Candy Mode
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X.
ISBN
978-80-244-4322-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
75-85
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Pedagogická fakulta UPOL, Olomouc
Datum konání akce
27. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—