Filosofické a didaktické aspekty filosofie výchovy ve výuce studentů učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901W2F" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901W2F - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Filosofické a didaktické aspekty filosofie výchovy ve výuce studentů učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole je analyzován význam filosofie výchovy, především její hodnotové a normativní dimenze, v univerzitním vzdělávání učitelů.Z hlediska vysokoškolské didaktiky je náročným úkolem do výuky filosofie výchovy zakomponovat antropologická, axiologická a kognitivní východiska s adekvátně formulovanými cíli a výukovými strategiemi. Představený model aplikace normativní a hodnotové filosofie výchovy v seminářích u studentů učitelství 1. stupně ZŠ zahrnuje soulad všech osmi kritických faktorů vysokoškolské didaktiky založené na konstruktivistickém modelu výuky.
Název v anglickém jazyce
Philosophical and Didactical Aspects of the Philosophy of Education
Popis výsledku anglicky
The chapter analyzes the importance of the philosophy of education, especially its value and normative dimension, in higher education of teachers. In the context of university didactics it is difficult problem to incorporate anthropological, axiological and cognitive bases into the teaching of the philosophy of education with adequately formulated goals and educational strategies. The application model of the normative and value dimension philosophy of education includes the consistency of all eight critical factors of didactics in higher education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kapitoly z didaktiky filosofie, etiky a společenských věd
ISBN
978-80-7290-983-4
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
111-132
Počet stran knihy
321
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—