Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filosofické a didaktické aspekty filosofie výchovy ve výuce studentů učitelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901W2F" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901W2F - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Filosofické a didaktické aspekty filosofie výchovy ve výuce studentů učitelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V kapitole je analyzován význam filosofie výchovy, především její hodnotové a normativní dimenze, v univerzitním vzdělávání učitelů.Z hlediska vysokoškolské didaktiky je náročným úkolem do výuky filosofie výchovy zakomponovat antropologická, axiologická a kognitivní východiska s adekvátně formulovanými cíli a výukovými strategiemi. Představený model aplikace normativní a hodnotové filosofie výchovy v seminářích u studentů učitelství 1. stupně ZŠ zahrnuje soulad všech osmi kritických faktorů vysokoškolské didaktiky založené na konstruktivistickém modelu výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    Philosophical and Didactical Aspects of the Philosophy of Education

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter analyzes the importance of the philosophy of education, especially its value and normative dimension, in higher education of teachers. In the context of university didactics it is difficult problem to incorporate anthropological, axiological and cognitive bases into the teaching of the philosophy of education with adequately formulated goals and educational strategies. The application model of the normative and value dimension philosophy of education includes the consistency of all eight critical factors of didactics in higher education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kapitoly z didaktiky filosofie, etiky a společenských věd

  • ISBN

    978-80-7290-983-4

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    111-132

  • Počet stran knihy

    321

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly