Lze vrátit smysl hodinám filozofie?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A10222391" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:10222391 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lze vrátit smysl hodinám filozofie?
Popis výsledku v původním jazyce
V dějinách filozofie se opakovaně setkáváme se základním problémem: Je filozofie vědou nebo pouze prezentací rozporuplných názorů? Didaktika filozofie se liší od ostatních oborových didaktik již jen tím, že brání svůj obor vůči dehonestaci, tuto obranu je možno považovat za primární výchovně vzdělávací cíl didaktiky filozofie. Využití moderních metod a IKT ve výuce filozofie je považováno, a to neprávem, za druhotný problém.
Název v anglickém jazyce
Is it possible to restore the meaning of philosophy lessons?
Popis výsledku anglicky
In the history of Philosophy we repeatedly encouter the basic problem: Is Philosophy a science or is it just a presentation of inconsistent opinions? Didactics of Philosophy differs from didactics of other fields in the fact that it defends Philosophy against dishonesty. It is possible to consider this defence as the primary educational aim of didactics of Philosophy. Utilisation of modern educational methods and ICT in the education of Philosophy is unjustly considered as secondary problem.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interdisciplinárny dialóg odborových didaktík
ISBN
978-80-8084-690-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
Verbum
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Ružomberok
Datum konání akce
14. 10. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—