Philosophy for Children as the basis for managing the school curriculum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F11%3A33116261" target="_blank" >RIV/61989592:15260/11:33116261 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Filozofia pre deti (P4C) ako základ zvládania školského kurikula
Popis výsledku v původním jazyce
Filozofia pre deti (P4C) sa vyvinula ako silný pedagogický prístup a jej popularita neustále rástla. P4C pomáha rozvíjať myslenie žiakov, ich zručnosti, ich sebavedomie, umenie hovoriť a počúvať druhých. P4C bola prvýkrát predstavená a vyvinutá v USA Matthewom Lipmanom v roku 1960, na základe myšlienky Johna Deweya (1916), ktorý vycítil potrebu vzdelávať žiakov k demokracii. Profesor Lipman cítil, že výučba filozofia by mala začať už s deťmi vo veku šesť alebo sedem rokov. Diskutuje sa v skupinkách, pričom cieľom nie je dosiahnuť konsenzus skupiny, ale to, aby sa účastníkmi zapojili do dialógu, spolupráce a aby prehĺbili myslenia. P4C je koncepcia rozvoja kritického a kreatívneho myslenia a starostlivosť o deti od troch až do štyroch rokov. Prostredníctvom filozofickej diskusie sa deti učia klásť otázky, nájsť odpovede a opraviť vlastné myslenie. Koncepcia zahŕňa etický, sociálny a estetický rozmer a pomáha zvládnuť väčšinu školských osnov.
Název v anglickém jazyce
Philosophy for Children as the basis for managing the school curriculum
Popis výsledku anglicky
Philosophy for Children (P4C) has developed as a powerful pedagogical approach and met with ever-increasing popularity. P4C helps to develop their pupils' thinking skills, their confidence to speak and listen to others. P4C was first introduced and developed in the USA by Matthew Lipman in the 1960s, and based on the ideas of John Dewey (1916), who argued for the need to educate pupils for democracy. Professor Lipman felt that the teaching of philosophy should start much earlier. The objective is not toreach a group consensus, but rather for the participants to engage in collaborative dialogue and to deepen their thinking. P4C is the conception for the developing of critical, creative and caring thinking of children since three - four years old. By way of the philosophical discussion, children learn ask questions, find answers, correct their own thinking. The conception includes ethical, social and esthetical dimension, and it helps to master most of school curriculum.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktika
ISSN
1338-2845
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
22-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—