Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Philosophy for Children as the basis for managing the school curriculum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F11%3A33116261" target="_blank" >RIV/61989592:15260/11:33116261 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Filozofia pre deti (P4C) ako základ zvládania školského kurikula

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Filozofia pre deti (P4C) sa vyvinula ako silný pedagogický prístup a jej popularita neustále rástla. P4C pomáha rozvíjať myslenie žiakov, ich zručnosti, ich sebavedomie, umenie hovoriť a počúvať druhých. P4C bola prvýkrát predstavená a vyvinutá v USA Matthewom Lipmanom v roku 1960, na základe myšlienky Johna Deweya (1916), ktorý vycítil potrebu vzdelávať žiakov k demokracii. Profesor Lipman cítil, že výučba filozofia by mala začať už s deťmi vo veku šesť alebo sedem rokov. Diskutuje sa v skupinkách, pričom cieľom nie je dosiahnuť konsenzus skupiny, ale to, aby sa účastníkmi zapojili do dialógu, spolupráce a aby prehĺbili myslenia. P4C je koncepcia rozvoja kritického a kreatívneho myslenia a starostlivosť o deti od troch až do štyroch rokov. Prostredníctvom filozofickej diskusie sa deti učia klásť otázky, nájsť odpovede a opraviť vlastné myslenie. Koncepcia zahŕňa etický, sociálny a estetický rozmer a pomáha zvládnuť väčšinu školských osnov.

  • Název v anglickém jazyce

    Philosophy for Children as the basis for managing the school curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    Philosophy for Children (P4C) has developed as a powerful pedagogical approach and met with ever-increasing popularity. P4C helps to develop their pupils' thinking skills, their confidence to speak and listen to others. P4C was first introduced and developed in the USA by Matthew Lipman in the 1960s, and based on the ideas of John Dewey (1916), who argued for the need to educate pupils for democracy. Professor Lipman felt that the teaching of philosophy should start much earlier. The objective is not toreach a group consensus, but rather for the participants to engage in collaborative dialogue and to deepen their thinking. P4C is the conception for the developing of critical, creative and caring thinking of children since three - four years old. By way of the philosophical discussion, children learn ask questions, find answers, correct their own thinking. The conception includes ethical, social and esthetical dimension, and it helps to master most of school curriculum.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktika

  • ISSN

    1338-2845

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    22-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus