Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech primary school teachers' experience with the Philosophy for Children (P4C) approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63566378" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63566378 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/0305764X.2023.2255540" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/0305764X.2023.2255540</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/0305764X.2023.2255540" target="_blank" >10.1080/0305764X.2023.2255540</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech primary school teachers' experience with the Philosophy for Children (P4C) approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study presents the basic features of the Philosophy for Children (P4C) pedagogical approach and asks about the experiences of Czech primary school teachers in using it. The empirical investigation of qualitative design is based on interviews (n = 4) and their analysis using the Interpretative Phenomenological Analysis (IPA) method. The results point to the benefits of incorporating P4C into the primary school curriculum, especially in the development of children&apos;s thinking, communication and social skills, in the transformation of the teacher&apos;s role into a facilitator and in the deepening of teacher-student relationships into a partnership.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech primary school teachers' experience with the Philosophy for Children (P4C) approach

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents the basic features of the Philosophy for Children (P4C) pedagogical approach and asks about the experiences of Czech primary school teachers in using it. The empirical investigation of qualitative design is based on interviews (n = 4) and their analysis using the Interpretative Phenomenological Analysis (IPA) method. The results point to the benefits of incorporating P4C into the primary school curriculum, especially in the development of children&apos;s thinking, communication and social skills, in the transformation of the teacher&apos;s role into a facilitator and in the deepening of teacher-student relationships into a partnership.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cambridge Journal of Education

  • ISSN

    0305-764X

  • e-ISSN

    1469-3577

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    37-52

  • Kód UT WoS článku

    001068480800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85171669318