Czech primary school teachers' experience with the Philosophy for Children (P4C) approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63566378" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63566378 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1080/0305764X.2023.2255540" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/0305764X.2023.2255540</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/0305764X.2023.2255540" target="_blank" >10.1080/0305764X.2023.2255540</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech primary school teachers' experience with the Philosophy for Children (P4C) approach
Popis výsledku v původním jazyce
The study presents the basic features of the Philosophy for Children (P4C) pedagogical approach and asks about the experiences of Czech primary school teachers in using it. The empirical investigation of qualitative design is based on interviews (n = 4) and their analysis using the Interpretative Phenomenological Analysis (IPA) method. The results point to the benefits of incorporating P4C into the primary school curriculum, especially in the development of children's thinking, communication and social skills, in the transformation of the teacher's role into a facilitator and in the deepening of teacher-student relationships into a partnership.
Název v anglickém jazyce
Czech primary school teachers' experience with the Philosophy for Children (P4C) approach
Popis výsledku anglicky
The study presents the basic features of the Philosophy for Children (P4C) pedagogical approach and asks about the experiences of Czech primary school teachers in using it. The empirical investigation of qualitative design is based on interviews (n = 4) and their analysis using the Interpretative Phenomenological Analysis (IPA) method. The results point to the benefits of incorporating P4C into the primary school curriculum, especially in the development of children's thinking, communication and social skills, in the transformation of the teacher's role into a facilitator and in the deepening of teacher-student relationships into a partnership.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cambridge Journal of Education
ISSN
0305-764X
e-ISSN
1469-3577
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
37-52
Kód UT WoS článku
001068480800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85171669318