Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rytmus jako princip aisthesis v úvahách Emmanuela Levinase a Georgese Bataille

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F17%3A43950218" target="_blank" >RIV/49777513:23330/17:43950218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rytmus jako princip aisthesis v úvahách Emmanuela Levinase a Georgese Bataille

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá úlohou, kterou rytmu v uměleckém díle přičítají Emmanuel Levinas a Georges Bataille. Nejprve se zaměřuji na Levinasův a Bataillovův způsob uchopení smyslovosti v uměleckém díle či estetické události v Levinasových a Bataillových ávahách. Dále sleduji na Levinasovu a Bataillovu tematizaci přítomnosti rytmického uspořádání v estetické události, se kterou se můžeme například v uměleckém díle setkat. Poukazuji na to, že oba autoři předpokládají, že rytmus jako organizační princip aisthesis, tedy estetické události, a že jako takový udržuje tuto událost otevřenou. Na jedné straně rytmus zabraňuje rozkladu této události v chaosu, anonymním šumění nebo smrti, na straně druhé rytmus zamezuje překrytí této události vyvstáním předmětů, či uchopitelných významů.

  • Název v anglickém jazyce

    Rhythm as principle of aisthesis in Emmanuel Levinas’s and Georges Batailles’s thoughts

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the role of rhythm in the work of art according to Emmanuel Levinas and Georges Bataille. At first, I focus Levinas’s and Bataille’s manner of conceiving of the sensual nature of the work of art. Further, I follow Levinas’s and Bataille’s approach to the presence of rhythmic organization in aesthetic event, which can be encountered in work of art for instance. I point out that both authors suppose considers rhythm not only as the principle of the organization of aesthetic event, but the principle, which maintains this event overt. On the one hand, rhythm obstructs the disintegration of this event into chaos, anonymous murmuring od death; on the other hand, rhythm prevents this event from being covered by the emergence of object, or conceivable meanings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kuděj

  • ISSN

    1211-8109

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    53-63

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus