Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obchod s chudobou: obsahová analýza českých zpravodajských médií v období 2006–2017

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F18%3A43955030" target="_blank" >RIV/49777513:23330/18:43955030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/cepsr/article/view/11489/10299" target="_blank" >https://journals.muni.cz/cepsr/article/view/11489/10299</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CEPSR.2018.2.124" target="_blank" >10.5817/CEPSR.2018.2.124</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obchod s chudobou: obsahová analýza českých zpravodajských médií v období 2006–2017

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obchod s chudobou se stal důležitou metaforou současné debaty o bezpečnosti v sociálně vyloučených lokalitách. Pojem „obchod s chudobou“ a rozsah obchodních praktik zaměřených na nejchudší a nejzranitelnější skupiny obyvatelstva. Cílem této práce je prozkoumat mediální reprezentace tohoto jevu pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy dat. Nejprve jsou analyzovány charakteristiky českých mediálních zpráv včetně pojmu „obchod s chudobou“. Dále představíme události, o nichž bylo v určitých obdobích publikováno nejvíce textů. Tyto události lze považovat za klíčové milníky referování o obchodu s chudobou v českých médiích, tvořící jeho obsah. Zatřetí jsme korpus podrobili frekvenční analýze, abychom zjistili, o čem texty zmiňující obchod s chudobou pojednávají.

  • Název v anglickém jazyce

    The Poverty Business: Content Analysis of Czech News Media in 2006–2017

  • Popis výsledku anglicky

    Poverty business has become an important metaphor in the current debate regarding security in socially excluded localities. The term poverty business covers a range of business practices aimed at the poorest and most vulnerable populations. The goal of this study is to examine media representations of the phenomenon using content analysis of quantitative and qualitative data. First, characteristics of Czech media messages including the term “poverty business” are analysed. Next, key events are identified which have shaped the way poverty business is reported on in the analysed corpus. Finally, topics, groups and key actors are analysed based on the development of their quantitative representation in the corpus over time.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20152018022" target="_blank" >VI20152018022: Bezpečnostní rizika sociálně vyloučených lokalit: Vytváření znalostí a nástrojů pro management a prevenci kriminality</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Středoevropské politické studie

  • ISSN

    1212-7817

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    124-146

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus