Obchod s chudobou: obsahová analýza českých zpravodajských médií v období 2006–2017
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F18%3A43955030" target="_blank" >RIV/49777513:23330/18:43955030 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/cepsr/article/view/11489/10299" target="_blank" >https://journals.muni.cz/cepsr/article/view/11489/10299</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CEPSR.2018.2.124" target="_blank" >10.5817/CEPSR.2018.2.124</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obchod s chudobou: obsahová analýza českých zpravodajských médií v období 2006–2017
Popis výsledku v původním jazyce
Obchod s chudobou se stal důležitou metaforou současné debaty o bezpečnosti v sociálně vyloučených lokalitách. Pojem „obchod s chudobou“ a rozsah obchodních praktik zaměřených na nejchudší a nejzranitelnější skupiny obyvatelstva. Cílem této práce je prozkoumat mediální reprezentace tohoto jevu pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy dat. Nejprve jsou analyzovány charakteristiky českých mediálních zpráv včetně pojmu „obchod s chudobou“. Dále představíme události, o nichž bylo v určitých obdobích publikováno nejvíce textů. Tyto události lze považovat za klíčové milníky referování o obchodu s chudobou v českých médiích, tvořící jeho obsah. Zatřetí jsme korpus podrobili frekvenční analýze, abychom zjistili, o čem texty zmiňující obchod s chudobou pojednávají.
Název v anglickém jazyce
The Poverty Business: Content Analysis of Czech News Media in 2006–2017
Popis výsledku anglicky
Poverty business has become an important metaphor in the current debate regarding security in socially excluded localities. The term poverty business covers a range of business practices aimed at the poorest and most vulnerable populations. The goal of this study is to examine media representations of the phenomenon using content analysis of quantitative and qualitative data. First, characteristics of Czech media messages including the term “poverty business” are analysed. Next, key events are identified which have shaped the way poverty business is reported on in the analysed corpus. Finally, topics, groups and key actors are analysed based on the development of their quantitative representation in the corpus over time.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50601 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VI20152018022" target="_blank" >VI20152018022: Bezpečnostní rizika sociálně vyloučených lokalit: Vytváření znalostí a nástrojů pro management a prevenci kriminality</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Středoevropské politické studie
ISSN
1212-7817
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
124-146
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—