Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

German as a Second Language and Language of Instruction in the Slavic-German Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F19%3A43969099" target="_blank" >RIV/49777513:23330/19:43969099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Deutsch als Zweit- und Unterrichtssprache im slawisch-deutschen Kontext

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Workshop für Lehramtsstudierende der Fächerkombination Russisch/Deutsch mit Migrationshintergrund trug der besonderen sprachlichen Situation künftiger Russisch-Lehrkräfte Rechnung, die einerseits für den Unterricht in migrationsbedingt heterogen zusammengesetzten deutschen Schulklassen DaZ-Lehrkompetenz benötigen und andererseits aufgrund des eigenen Migrationshintergrunds selbst DaZ-Lernende sind, so dass sie teilweise mit eigenen Grammatik-Defiziten im Deutschen umgehen müssen. Der Workshop arbeitete mit sprachkontrastiven Übungen zur Förderung von Language Awareness und zur produktiven Nutzung der eigenen Mehrsprachigkeit im Unterricht an deutschen Schulen.

  • Název v anglickém jazyce

    German as a Second Language and Language of Instruction in the Slavic-German Context

  • Popis výsledku anglicky

    The workshop for student teachers of the subject combination Russian/German with a migration background took into account the special linguistic situation of future Russian teachers who, on the one hand, need German as a Second Language teaching competence for teaching in German school classes with a heterogeneous composition due to migration and, on the other hand, are themselves German as a Second Language learners due to their own migration background, so that they sometimes have to deal with their own grammar deficits in German. The workshop worked with language contrastive exercises to promote language awareness and the productive use of one&apos;s own multilingualism in teaching at German schools.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů